tisdag 3 juni 2014

Morgonstund...

Sitter i mitt kök.
Solen skiner.
Himlen ser klarblå ut.
Det lär bli en toppendag.

Morgonen är fortfarande ganska så tidig men jag har varit uppe ett bra tag.
Försöker få i gång skrället.
Kroppen bråkar, knoppen likaså.

Jag fick mig en ensam dag här hemma i går.
Bägge flickorna jobbade kväll.
Hur det nu blev så sov dom hos x-maken i natt.
Men han och hans nya är bortrest så Mini är där själv.
Då passade flickorna på att slippa gå ända hem till mig.
Det blir kortare bit till x-maken.
Tror det var mer för att umgås med Mini än att verkligen sova där, hos han som kastat ut dem.
Men jag blev som sagt ensam här hemma.
Det var på ett sätt mycket behagligt.
Fast jag saknar ljuden som uteblir när flickorna inte är här.
Det låter alltid så bebott.
När jag är ensam så låter det ingenting.
Jag är tystlåten av mig när jag är ensam...

...och ofta mycket pratig när jag är med människor!
Det är sånt som ibland irriterar andra, att jag är pratig och tar plats.
Men jag lyssnar oxå.

Jag och Älskade E är stöpt i samma form när det gäller pratandet.
Hon upplever samma som jag bland "fel" människor, dom som inte klarar av sådana som oss.
Vi pratar varje dag med varandra och trots att vi är två pratglada kvinnor så flyter våra samtal på ett himmelskt sätt.
Vi pratar.
Vi lyssnar.
På varandra.

Och så skrattar vi ofta och mycket.
Vi är duktiga att skratta åt varandra och med varandra.
När man är så väck i skallen som jag är så blir det många felsägningar då jag är fullkomligt avslappnad med henne.
Jag behöver inte skärpa till mig och då minsann blir det tokerier och galenskap kan jag säga.
Vad gjorde man utan humor och man bör kunna ställa sig utanför sig själv och skratta åt grodorna som kommer ur munnen lite nu och då.

Ett gott skratt sägs förlänga livet!

I dag har jag rehabiliteringen.
Jag tänker försöka orka den.
Jag gör det egentligen inte.
Vill helst bara sova.
Vara hemma.
Jag mår inge vidare bra.
Psykiskt alltså.
Inte kroppsligt heller för den delen.
Jag har sådan värk nu.
Stressvärk eller liknande.
Jag är ingen läkare så det är svårt att ställa diagnos.
Inte ens läkare gör det så gärna...heh


Det är bara att jobba vidare...

Ha en härlig dag alla fina!

Kramen om!



2 kommentarer:

  1. God morgon....ja det där känner jag igen att pappan kastar ut dom när en ny kommer in så gjorde min ex oxå ....men jag var glad att dom hos mig :) :) trist att du har det så jobbigt o måste gå dit men hoppas du får orken tillbaka en gnutta kram

    SvaraRadera
  2. Ja du - hoppas verkligen att din dag blev bra!! Och att du fick lite ork..

    Kram

    SvaraRadera