tisdag 10 juni 2014

Nog är det grått alltid..

Ännu en dag med grått och regn.
Nej, det gör verkligen ingenting.
Låt det regna.
Jag störs inte alls av det.

I dag har jag rehab.


Det blir till att sitta och scanna in den nya pärmen.
Lite mer intressant denna gång då det handlar om släktforskning.
Tyvärr ingen jag känner till.

Å så har vi den goda fikastunden förstås.
Den har visat sig vara guld värd.
Sitta bort en stund och prata tok och galenskap.
En av mina kollegor, kallar henne Fru E är helt underbar.
Har lätt till skratt men kan samtidigt vara djup.
Henne trivs jag med.
De andra är på inget sätt sämre, dom är trevliga hela bunten.

Väl hemma måste jag fixa till middagsmat.
Maxi jobbar ikväll så hon måste hinna äta innan hon går till jobb.
Så sen blir det bara jag och Mini och han märks knappast.
Han har så fullt upp med sina nätspel med sina vänner.
Det är emellanåt en ren fröjd att ligga och lyssna på honom.
Inte så att jag ligger och spinkar utanför hans dörr, nej vi ha sovrummen jämte varandra.
Det är ett evinnerligt kacklande, skrattande, skrikande med små förtjusta rop.
Det låter som dom sitter 5 stycken på rummet men han är själv.
Han kör med mick och lurar så han kan prata med sina vänner.

Något liknande dom här;


Roligt har han så jag kan inte klaga.

Nu drar det ihop sig för mig.
Måste göra det sista innan jag tar mig till rehab.

Ha en härlig dag alla fina!

Kramen om!


4 kommentarer:

  1. Låter som du är lite gladare i dag och att du har någon där är ju toppen det behöver man :) här är det grått men inget regn ännu ha det gott kramen

    SvaraRadera
  2. Låter som att du är gladare idag :)
    Här skiner solen, men det är inte såå varmt...
    Kram

    SvaraRadera
  3. Visst är fikarasterna viktiga. Tänk så många världsproblem man löser där och så många skratt man kan få. Ha nu en så bra Tisdag du bara kan.
    Kram på dig.

    SvaraRadera
  4. Ja, en av de stora vinsterna av att ha en arbetsplats är de fina kamraterna man kan få.. Härligt attt du har sådana.. Hoppas du känner dig ok?

    Kram

    SvaraRadera