onsdag 11 juni 2014

Hemma...


Nog är det vackert i dikeskanterna när ängsblommor och annat växer ihop med allsköns gröna växter oavsett det är ogräs eller inte.
Fotot tog jag i morse när jag var på väg till rehab.
Det där gröna ska kunna stilla min hjärna, bitvis i alla fall.


Nu är rehab gjort för i dag.
Å inte var det så himla roligt.
Mest på grund av den här förbannade tröttheten som inte vill ge sig men det är klart, snittar man max 3 timmar per natt under lång tid så blir livet bra mycket mer komplicerat att leva.
Å den lilla energi jag har i kroppen, den har tagit slut redan innan jag klivit upp på morgonen.

Nå, vem har sagt att livet ska vara enkelt?
Det är helt klart inte så.
Ständigt en kamp när det gäller allt.
Jag är faktiskt skittrött och less på min situation.
Kämpa, kämpa, kämpa...
Även när jag går på knäna.
Strida och slåss för att bli hörd.
Å så denna j-vla ångest som griper så hårt tag i mig att jag tror att jag ska dö.
Nu vet jag i grund och botten att man inte gör det men vad hjälper det när man försvinner ner i mörkret.

...men jag är hemma nu i alla fall.
Hemma i min grotta!
Nu får resten av dagen flyta på som den vill.

Allt gott till er alla fina!

Kramen om!








5 kommentarer:

  1. kan bara hålla med dig att det som oftast växer vilt är vackrast :) jätte fin bild o här sitter jag o målar naglar skall snart på sommar fest till lilla mamma sen after work en stund :) hoppas din dag blir bra o kanske gå på en promenad o ta lite vackra bilder :) kramen

    SvaraRadera
  2. Det är verkligen inte roligt att må skit!! Om man inte får sova..då blir det tungt i bröstet. Kram kära vän

    SvaraRadera
  3. Ja det är kul att vara tillbaka! Blivit att man glömt av att läsa alla bloggar man brukar med ju :/ Ser att du börjat på rehab, vad för rehab är det? :) (hinner inte läsa till mig det nu haha) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rehabilitering via försäkringskassan och arbetsförmedlingen. Meningen med detta är återgång till arbetet men det går inte så bra! Är förvisso på ett bra ställe. Inte så komplicerade uppgifter. Sitter och scannar in gamla dokument som ska sparas till eftervärlden.

      Radera
  4. Som skrivet innan, önskar jag kunde skriva något som hjälper dig med tröttheten.. Jag gör det lilla jag kan - skickar kramar

    SvaraRadera