måndag 9 juni 2014

Ny vecka igen och så denna Annandag Pingst..

Måndag i dag och helgen är över.
Så även Pingsten även om den fortfarande står kvar som Annandag Pingst.
Lite meningslöst tycker jag.

Ute är det grått och tråkigt.
Ser lite ut som i går men då sken solen bitvis med och varmt blev det.
Jag har som vanligt öppnat mitt köksfönster.
Vill ha in luft i köket.
Har min laptop precis på bordet bredvid mitt öppna fönster.
Där trivs jag gott.

I dag åker Midi till pojkvännen i norr för att om någon dag resa vidare till Turkiet på en semester på tu man hand.
Tror att dom kommer att få det mycket härligt.
När hon väl är på hemmaplan igen börjar semestertiderna så då blir det att jobba, jobba,jobba.
I går fick se Maxis schema över sommaren och reagerade på att hon jobbar varenda helg från nu till slutet av augusti.
Det är mycket helg det även om hon får några lediga dagar mitt i veckan.
Har aldrig sett en chef lägga ett sånt schema någonsin och då har jag ju varit i den branschen under åtskilliga år.
Nåväl, hon vill tjäna pengar så...vad göra?

I morgon om en vecka har jag det där skitmötet på psyket.
Kan inte riktigt förhålla mig till det och tro som så många säger att det går nog bra.
Ja men till vilket pris?
Förmodligen till bekostnad av mig själv..
Det kostar nämligen på att sitta och vrida ut och in på sig själv med en massa människor där somliga jag inte ens träffat tidigare eller där det finns somliga jag inte ser att dom har med alla detaljer att göra.
Det tar på och tär...
Och även om det skulle lösa sig till det bästa för mig så har jag svårt att tro det då jag vet vilka som ska sitta med och som inte lyssnat på mig tidigare.
Suck!
Det känns som ett skavsår som aldrig läker för man måste alltid ta på sig skorna när man går ut.

Annars så ska jag nog inte göra något särskilt i dag heller.
Vinka av Midi när hon åker i väg.
Eventuellt laga middag men tror inte jag behöver det om jag inte vill.
Det blev mycket kvar av fiskgratängen i går.
Tvätta lite kläder, en maskin i alla fall.
Ta det lugnt, jag är fortfarande trött i kropp och själ.
Lösa lite korsord kanske.
Snurra med penna på ett papper...


Psykkonst när det begav sig


Jag hittade ett litet nätt alster jag gjorde när jag var inlagd på psyket och var både frustrerad, förvirrad, rädd, loj, väck, borta bara för att ha något att göra.
Hittade en penna i min noga genomsökta väska och så fanns faktiskt papper på rummet.
Minns att det kändes som jag var på en annan planet.
Jag kände mig kvävd och tyckte det var jobbigt att vara inlåst.
För inlåst är man när man hamnar där..
Det fanns en rastlöshet i min själ som jag inte visste vad jag skulle göra med.
Då blev det att sitta och snurra med pennan och se allmänt borta ut på ögonen. *L*


Nej nu blir det mer kaffe så ha det bäst alla fina!

Kramen om!


  

2 kommentarer:

  1. Stackars vännen. Inte har du det lätt. Kan inte vara kul att sitta med främlingar så där. Hoppas verkligen att det kommer att gå bra för dej. Sen hoppas jag också att "dotra" får det fint i utlandet:-)) Ta hand om dej. Kram

    SvaraRadera
  2. Usch, usch, för det där skavet… Önskar det fanns något jag kunde säga som mildrade det. Men jag kommer att tänka på dig under hela veckan nu.. Vad gott för Midi att komma iväg! Och vad tur att hon fått jobb i sommar.
    Kram

    SvaraRadera