tisdag 24 juni 2014

Tack och lov...

...att det är en ny dag för gårdagen var allt annat än rolig att genomleva.
Den var riktigt illa!

Som vanligt så handlar det om det andra åsamkar mig, som jag måste ringa runt som en galning och få klarhet i och alla ni som försökt nå människor per telefon särskilt typ f-kassan så vet ni att dom sällan svarar eller så blir man satt i en miljoner lång kö.
Efter x-antal timmar så lyckades jag reda ut det som hänt men under tiden så hade jag verkligen nerverna utanpå.
Barnen blev alldeles förskräckta då jag tappade konceptet och satt och storgrät i köket med ett mycket snurrande huvud.
Å om jag inte försökt klargöra detta konstiga som jag fick hem i brevlådan så hade jag inte fått några pengar nu.
Å det där med att jag inte skulle fått pengar nu berodde på att ingen utbetalning gjorts och min handläggare är på semester.

Å det är inte klart än med min utbetalning då dom inte fått in min ansökan om rehabersättning som jag lämnade in innan midsommar.
Vem vet, den kanske helt plötsligt bara försvunnit.
Alla tidigare gånger har det fungerat men tydligen inte denna månad.

Det är mycket som inte fungerat denna månad tycker jag..

Efter rehab i dag så ska jag in till byn och handla lite.
Barnen hade önskemål om middagar tre dagar framåt.


  1. Idag- Makaroner och köttfärssås
  2. Onsdag- Pannkaka med sylt
  3. Torsdag- Köttfärspaj
Inga krångligheter alls för mig.
Bara tungt att bära hem mycket mjölk, mjöl osv.

Vädret är fortfarande tungt.
Ingen sol, grått, kyligt.
Vi får väl se när sommaren återvänder.

Jag känner mig väldigt psykiskt uttröttad efter senaste veckorna.
Det känns som om det aldrig vänder, det blir bara värre och värre.
När ska jag få lugn och ro, frid och harmoni?
Jag ser inget ljus i tunneln, bara svart.
Jag anar inte ens ljuset.

Det är mer än tungt att leva!


Jag önskar att jag var så nära....

Ha en härlig dag alla fina!

Kramen om!







6 kommentarer:

  1. Ja, midsommarhelgen gör ju så allt blir svårt ibland....och vädret ska vi ju inte tala om!
    Här skiner solen idag, men det blåser.Lever på hoppet att det ska bli varmare snart :)
    Ha en fin dag du med!

    Kramen om <3

    SvaraRadera
  2. Att få lön det är väl ändå nåt som bara ska fungera, tycker jag. Man har väl nog elände med sin kropp som strular..som du har. Hoppas det blir bra dagar för dig ändå:-)) Kram till dej

    SvaraRadera
  3. Skickar dig en massa styrkekramar. Förstår att det måste ha varit otroligt jobbigt att ringa alla dessa samtal… Försök att ta hand om dig!

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Tycker det är för jäkligt att det får bli så!! att folk har sem är en sak men att folk skall få sina pengar är väl självklart!! ring o stressa dom detta är för jäkligt ....hoppas det löser sig så du har pengar snart kramen

    SvaraRadera
  5. Hej på dig ...hur är det med dig? hur har det gått med allt? hoppas allt är under kontroll kramen ha en fin fredag

    SvaraRadera
  6. Hoppas att du mår bra ! Här skiner solen idag, men det är inte såå varmt!
    Allt under kontroll?

    Sköt om dej!

    Kramis

    SvaraRadera