torsdag 12 juni 2014

Tog en promenad...

...i går eftermiddag.
Blev tvungen att handla lite.
Till närmsta affär är det runt 4 kilometer från mig.
Det blir en lagom promenad att gå fram och tillbaka.

På vägen blev jag tvungen att fota några i mitt tycke underbara träd.


Jag får samma känsla som när jag tittar på moln på himlen, jag skulle vilja ligga där.
Det ser så mjukt och härligt ut.


Alla dessa underbara träd står vid ett dagcenter för förståndshandikappade.
Hela utemiljön där är genomtänkt.
Med kullar och planteringar och vackra träd.
Å just där denna verksamhet pågår gick jag 5;an och 6;an.
På den tid var det ett låg och mellanstadium på området.
Fyra skolor revs och en länga blev kvar.


Syrenerna blommar för fullt och har gjort det någon vecka tillbaka eller möjligen något längre än så.
Det är något tidigt här uppe.
Lagom till jag fyller år så brukar dom blomma och det är ju först om en vecka.
På min födelsedag så stod alltid buketter av syrener inne och spred sin goda doft.

Väl hemma efter promenaden så blev det lugna gatan.
Jag låg och såg tv, drack kaffe och hade det soft.

I dag är sista dagen för veckans rehab.
Å så har Mini skolavslutning som jag tyvärr inte kan vara med på.
Men hans far och nya och Maxi är med så han blir inte ensam.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!





10 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder du tagit :) ja trist att du inte kunde vara med på avslutningen men hoppas du får en ok dag och att du snart är hemma igen kramen

    SvaraRadera
  2. Men så vackert det var där du gick:) Det är balsam för själen...och huvudet, med promenader:) Man blåser ur huvudet liksom. Ha en fin dag idag Millan. Kram

    SvaraRadera
  3. I'm truly enjoying the design and layout of your website.
    It's a very easy on the eyes which makes it much more pleasant for me
    to come here and visit more often. Did you hire out a developer to create your theme?
    Great work!

    Also visit my weblog - Topher Di Maggio ()

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank´s. I myself has designed my blog. Blogspot have nice templates you can use to make the blog more personal.The look, Coloring, text, style, etc. Just play around until it feels right.

      Radera
  4. Skönt med en promenad och håller med dig. Vilka underbara träd. Och tidigt med syrenerna är det verkligen. Ha en fin kväll. Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Det ser supermysigt ut. Och sen blev ju ljuset i bilderna jättefint. :)

    SvaraRadera
  6. If some one needs expert view about blogging and site-building then i propose him/her to
    pay a quick visit this website, Keep up the fastidious
    work.

    Also visit my website ... Topher dimaggio ()

    SvaraRadera
  7. Vilka underbara bilder!!! Härligt att ha en så fin promenadväg! Hoppas att du har en bra sista dag, denna vecka, på rehab!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Ahaa, its good discussion on the topic of this post here at this web site,
    I have read all that, so at this time me also commenting here.


    Here is my homepage :: Topher Di Maggio ()

    SvaraRadera