lördag 12 juli 2014

All alone...

Jag har helt plötsligt fått ett andrum, egen tid.
Mini växlade boende i går och Midi följde med.
De är i deras fars stuga.
I dag efter jobbet (Maxi jobbar hela dagen) blir även hon hämtad av sin far till stugan.
Så jag får helt plötsligt två helt egna dagar.
Ingen matlagning, ingen disk.
Bara jag!

Det känns riktigt skönt ska jag säga.
Det var ett tag sedan sist.
Planer då?
Nej, inga planer alls.
Jag tänker ta dagen som den kommer.
Göra det jag är bäst på; bara vara!

Solen skiner från en klarblå himmel.
Det fläktar lite lätt.
Kan bli altanhäng senare i dag.



Min altan förra året.
I år så lyser frånvaron av blommor.
Vet inte vad som tagit åt mig men det blev aldrig i början av sommaren och sen har jag liksom bara glömt av det.
Men så har jag förvisso inte mått bra heller så det är väl förklaringen.

Hoppas ni får en toppendag alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Här skiner också solen idag...blir nog att åka o simma :)
    Ha nu en skön lördag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt med egen tid, njut! Kram.

    SvaraRadera
  3. Det gäller att passa på o njuta. Tänker som dig när det gäller blommor i sommar. Det var så kallt länge först...o nu känns det försent att plantera på nåt sätt:)) Så i år kör jag bara plastblommor...dom behöver aldrig vattnas heller:)) Kram

    SvaraRadera