fredag 25 juli 2014

Arma öde...

...som jag slet i går.
Efter rehab cyklade jag in till byn för att storhandla.
Å jisses som jag handlade.
Som om det inte fanns en morgondag.
Å som vanligt lyckades jag glömma av att jag faktiskt inte har bil.
Det genererade till 4 pinfulla kassar på styret, en pinfull kasse på pakethållaren och hela cykelkorgen full.
Å där stod jag och undrade hur jag i all världen skulle ta mig hem.
Jag fick lov att styra upp cykeln på stora vägen och sen började en slitsam pers.
Att det kan vara så jobbigt att cykla.
Å när man är så fullastad som jag var i går så klarar man inte minsta gir eller bunp i asfalten.
Det höll på att gå käpprätt vid flertalet gånger men jämarns, jag höll mig på cykeln och jag tog mig hem.
Då var jag helt slut på.
Gick in och väckte upp sonen som fick bära upp kassarna.
Sen fick han hjälpa till att packa upp.
När allt var i kyl, frys och skafferi så lagade vi ordning en härlig frunch som vi åt tillsammans.
Sen blev jag tvungen att lägga mig på ryggen en stund och vila.

Nu har jag förvisso massor hemma så någon riktig ordentlig handling kommer inte att krävas på veckor.
Det är alltid skönt.

I dag ska jag in till byn igen.
Jag ska på vårdcentralen och ta prover.
Usch gillar inte tanken på nålen i armen.
Jag tror inte att jag egentligen är spruträdd men jag vill inte gärna titta.
Det blir att blunda hårt.

När det är klart har jag helg.
Så skönt det ska bli.

Ikväll så kommer Midis pojkvän hit men det blir väldigt sent.
Han jobbar till 22.
Maxi ska ut med sina väninnor så hon lär bli sen.
Sist dom var ut kom hon hem vid 04 snåret. *L*


Själv ska jag njuta av ledigheten och att sommaren står i full blom.
Det kanske blir altanhäng ikväll när det inte är sådär outhärdligt varmt så det går att sitta där.

I vart fall ser jag fram emot en skön dag!

Hoppas ni får densamma!

Kramen om!

4 kommentarer:

  1. En härlig sommardag önskar jag dig!/Mormor

    SvaraRadera
  2. God morgon ,,,oj ja det är jobbigt att cykla med kassar jag avskyr det, men vad gör man ibland? låter skönt ja bortsett från nålen den gillar inte jag heller hua ...har blåmärken efter den jag fick i måndags ...ha det gott kramen

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du får en härlig fredag!

    Kramen

    SvaraRadera
  4. Ja du - dt var reeeedit (redigt) som de skulle ha sagt här i Halland! Men, precis som du skriver, nu slipper du ju det på ett tag! Hoppas att det gick väl vid provtagningen!

    Kram

    SvaraRadera