fredag 18 juli 2014

Då var Fredagen kommen...

Känns väldigt skönt!
Jag är ledig och det gör mig alltid gott.
Det verkar vara lite sisådär väder ute.
Moln och sol.
Om en stund ska jag cykla in till byn.
Lämna in papper till f-kassan 
Helghandla.
Å sen hem!

I går hade jag en mycket gemytlig eftermiddag på altanen.
Världens bästa Beda hälsade på mig.
Jag är oxå världens bästa Beda.
Oh så roligt vi hade.
Vi är lite eljest bägge två.
Har ett eget språk, Bedaspråket som uppfanns någonstans när vi var runt 20.
Bedaspråket innehåller diverse kroppsrörelser och viftningar med händerna, mycket yviga gester under själva pratandet.


Bedaspråket går lite mot göteborgskan men inte fullt ut.
Nåväl, för den som läser nu kanske det inte låter märkvärdigt roligt men ni skulle se oss i vårt esse.
Finns knappast någon som inte garvar häcken av sig när vi sätter i gång.
Och av någon underlig anledning behöver vi bara se varandra så kommer det av sig själv.
Eftermiddagen var ett under av skratt och fnissningar.
Mycket kaffe gick det åt och en del cigg.

Kvällen fortlöpte under lugna former tills sänggåendet.
Tyvärr blev natten inte lika god som de två senaste.
Nåväl, det är som det är.

Nu är det dax för mig att sätta mig på cykeln och trampa in till byn.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

4 kommentarer:

  1. Vad härligt att ni hade det trevlig tillsammans ni 2. Man har ju sina favoriter som stämmer bäst överrens med en själv.:) Nu önskar jag dej en fin helg. Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt att ni hade trevligt :)Nu är vi hemma efter att ha varit en sväng till stan o handla. Fick M samt en av ungdomarna med, J....kom nyss hem o det dunkar lite i huvudet....mulnar på just nu därute, Kanske åska i luften?Hoppas att det inte kommer hit!
    Blir en lugn hemmakväll som det ser ut :)

    Ha en fortsatt bra dag!

    Kramelikram på dej

    SvaraRadera
  3. Oj, ingen bild ! Här kommer en ny kommentar ;)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Låter som du kommer ett njuta av dagen i dag även om du skrev i går men du är ju ledig o skönt är det ..önskar dig en härlig lördag kramen

    SvaraRadera