torsdag 24 juli 2014

Den varmaste dagen...

Så otroligt varmt det var i går.
Så varmt att det nästan var svårt att leva.
Och att i den värmen vara sugen på kaffe var nästan otroligt jobbigt.
Jag antar att det var likadan vart man än bor i vårt vackra avlånga land.


Fikat på rehab intogs givetvis utomhus.
Oj så det växer.
Vi är nästan inmurad i grönska.

Väl hemma så trillade jag omkull en stund i sängen.
Med enorm huvudvärk.
Huvudvärken från hell har hållit sig i under denna sista värmebölja.
Lite tröttsamt är det.
Å jag dricker vatten..

Så blev det dax att laga till middag.
Jag hade tagit fram köttfärs ur frysen så det blev;


Det är ju galet gott med hemgjorda köttbullar och inte är det särskilt tidskrävande heller.
Till dessa serverade jag pasta och sallad.

Nej nu får jag skynda mig.
Veckans sista rehab.

Ha en superdag alla fina!

Kramen om!


4 kommentarer:

  1. Här var det också jättevarmt igår! Tydligen både i Finland o Sverige detdär :)
    Idag kanske en sväng till stan, simma i ån.....ikväll ska vi o se på "Softengine"(uppträdde för Finland i ESC) som spelar på stadshotellets terass!
    Ha en underbar dag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack :) ja jag tycker nästan det är för varmt allt är jobbigt när man inte är på stranden o det är jag inte ...håller mig sval i skuggan med en fläkt ..ha det gott kram

    SvaraRadera
  3. Oja, heta dagar men ack så skönt ;-) Buffrar D-vitamin nu så att det räcker över vintern :-)

    SvaraRadera
  4. Jag ÄLSKAR verkligen dessa heta dagar. Jag bara sparar på solsken och värme till de andra, miljoner grå och tråkiga dagarna.. I dag satte jag dock igång vår ac (luftvärmepump) för att mina killar skulle kunna få lite svalka.. Jag får väl betala den elen - det får det vara värt..

    Hoppas du klarade av veckans sista dag på rehab utan att huvudvärken blev sämre.. Kramar

    SvaraRadera