söndag 6 juli 2014

Getingjakt...

Jaha då har jag börjat denna morgon med getingjakt.
Jag borde vara livrädd (som jag alltid varit) men jag är väl för trög och trött i skallen att jag inte orkade med det.
Getingar för gärna hållas och vara så länge som dom inte irrar runt i kring mig.
Den här var tydligen sällskapssjuk och hade minsann ingen lust att flyga ut men skam den som ger sig, ut flög den till slut.

Helgen har i övrigt varit lugn mest för att jag inte orkat göra något särskilt.
I Fredags så fick jag hem finaste Mini.
Det är alltid härligt.
Jag lagade fläskkotletter i sås med nypotatis, broccoli, röd lök, purjo och hemgjord lingonsylt.


Det var ljuvligt gott.

I går åt vi rester men så bakade jag en ananaspaj till efterrätt.



Den var super god.


Särskilt med vaniljvisp till.
Maxi fick när hon jobbat klart.

I dag ska jag göra köttfärsbiffar med stekt lök och sås.
Till det blir det nypotatis, någon form av grönsaker och lingonsylt.
Efterrätt blir det givetvis då det finns massor kvar av pajen.

Utöver det så blir det lugnt i dag igen.
Känner mig fortfarande rent djuriskt trött så jag fortsätter vila.

Hoppas ni får en ljuvlig dag alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Mumsigt ser det ut ju o jag älskar nypotatis äter inte potatis annars men din dag blir nog bra å ta hand om dig kramen

    SvaraRadera
  2. Tänk att man är så rädd för de små getingarna. Men de är läskiga. De får gärna leva, men på långt avstånd från mig då tack haha.

    Så gott det ser ut:)

    SvaraRadera