torsdag 10 juli 2014

Himmel och pannkaka...

Vilket sommarväder det är!
Det är väl inte så att man ska klaga, sommaren är äntligen här men oj sådan värme.
Jag far inte så väl av 30 grader i skuggan.
Jag går med konstant huvudvärk trots att jag dricker vatten.
Kroppen känns ännu slöare än normalt.
Och det lackar stående utan att göra något.
Nej, inte ska jag klaga så mycket, jag vet hur de flesta njuter av denna värmebölja och det ska dom givetvis få göra.
Jag överlever det med!

Varmt var det på rehab i går med.
Trots öppna fönster.
Det är ett sånt hus som drar till sig värme.
Svalast var i köket så vi gick faktiskt inte ut och satte oss till fikat.
När jag sen satt och väntade på bussen så fotade jag himlen.


Det var så härliga moln på himlen.


Och just där jag satt så var det skugga så fram kom mobilen för att föreviga himlen.
Jag tycker om moln och himmel.

Väl hemma så hann jag prata en snabbis med Midi innan hon cyklade in till jobbet.
Maxi gjorde sig i ordning för att träffa en vän på byn så hon gick i väg.
Kvar blev bara jag och Mini.
Det blev en lugn eftermiddag och kväll.
Jag chattade lite med min utländske vän.
Mini åt rester så jag behövde inte laga middag.
Perfekt!

Efter rehab i dag måste jag in till byn för att handla.
Väl hemma är jag ledig igen, mina 4 så viktiga dagar!

Ikväll så tänder jag ett ljus för min lillebror.
Det är i dag 9 år sedan jag fick beskedet att han låg död.
Jag minns det samtalet som det var i går.
Det är för alltid insvetsat i mitt minne.
Så i kväll tänder jag ett ljus för honom och minns allt det fina vi hade tillsammans. 

Ha en härlig dag alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Ja, visst är det härligt med värmen...fast nu känns det liite svalare, lederna är sjuka..
    Ha en bra dag du med!

    Kram

    SvaraRadera
  2. God morgon ....ja himlen är ett fenomen tycker jag :) o värmen är lite väl hög för min smak men är jag i Grekland är det ok då ligger man vid havet hela dagen, trist med bror din och förstår att det känns tungt ...

    hoppas det går bra på rehab o att du får en skön dag kramen

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt med värme och sol. Molnen gillar jag också:) Dom kan forma sig så fint. Tråkigt med din bror...förstår att årsdagarna sitter i ryggraden. Sköt om dej. Kram

    SvaraRadera