fredag 25 juli 2014

När...

...jag skriver exempelvis dikter så handlar det inte alltid om nuet, mer ofta om dået eller ännu hellre en känsla som jag burit med mig under en lång tid.

Detta är en av dem;



Aldrig...



Avvisad
inte behövd
ingen man vill ha




det är jag
alltid längtande
aldrig behövd
aldrig den som 
jorden bara stannar upp
mitt i




aldrig den som
någon går under
för att den så gärna
vill ha




aldrig jag
aldrig den som
får någon att längta
helvetiskt
aldrig jag




jag är bara den som duger
lite futtigt
när inget annat finns
tillhanda




jag är bara den
som finns
ibland



jag är jag


är jag



är jag



vem är du?



Jag önskar verkligen att jag aldrig mer kommer i närheten av de känslorna, den upplevelsen.

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Jag hoppas också att du slipper känna så igen.. Ha en fin helg!

    Kram

    SvaraRadera
  2. God morgon ....ja jag hoppas oxå att du slipper ...hoppas du fick en skön fredag kväll & får en härlig helg nu kramen

    SvaraRadera