måndag 7 juli 2014

På't igen...

Då var det Måndag igen, en ny vecka tar sin start!
Jag gillar helg bättre än måndagar, så pass ni vet.
Dagens göranden blir en cykeltur till byn och lite handling.
Behöver fylla på.
Efter jag väl är hemma igen så har jag ingen aning om hur dagen kommer att te sig.
Å det spelar faktiskt ingen roll.
Den får bli som den blir.

Gårdagen var hyfsat okey om jag bortser från tröttheten jag tarvar med.
Dagarna blir lite konstiga när jag genomlever dem på detta viset, kroniskt trött.

Men jag lagade middag.
Det blev köttfärsbiffar med sås, nypotatis, broccoli, rädisa och purjo samt lingonsylt.


Det var ljuvligt gott och länge sedan sist jag gjorde köttfärsbiffar.
Jag gjorde dom på havregryn och vatten, massor av finhackad rå gul lök, salt, peppar, dijonsenap och ägg.
Smeten blev riktigt bra.
Det blev sådär fina bulliga biffar. *L*
Riktigt mormorslika.
Min mormor var en fena på biffar..

Sent på kvällen kom Midi hem från norr.
Hon har tillbringat helgen hos sin pojkvän som fyllde år.
Hela 20 så det har firats.

Skönt att ha henne hemma igen.

Nu ska jag fixa till mig och cykla in till byn!

Ha en ljuvlig dag alla fina!

Kramen om!

4 kommentarer:

  1. Fint o varmt väder är det ju :)
    Ha en bra måndag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Trist för dig att inte få betalt ledighet :( hoppas du kommer att njuta ändå :) ha det gott o cykla försiktigt kram

    SvaraRadera
  3. Har du fått läkardiagnos för din kroniska trötthet? Det låter jobbigt att du har denna konstanta trötthet. Kan du inte kräva en ordentlig undersökning när du haft det så länge? Annars hoppas jag på att veckan blir så bra som möjligt.....Kram Magdalena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svårigheten är att bli lyssnad på i dagsläget. Jag skriker mig hes men ingen är intresserad av att höra. Den 15 ska jag träffa läkaren, får se vad som händer då!

      Radera