onsdag 30 juli 2014

Sitter i mitt kök...

Tittar ut genom fönstret och det ser alldeles igenmurat ut.
Det kanske ska till att bli sämre väder eller så sträcker det upp under dagens.
Nej, jag har inte något mot sådana dagar då vädret är lite sämre, det känns skönt som omväxling till värmeböljan som varit.
I dag känns det lätt i luften, som det går att andas riktigt djupt igen.
Nåväl, dagen har knappt börjat så vi an se...

I går njöt jag av att vara hemma igen.
Fördelen med att åka bort några dagar är att när jag väl kommer hem så är det ljuvligt.
Min egen säng att sova i, mina ungdomar att prata med, mitt kök att laga mat i.
Ja ni fattar..

Middag gjorde jag givetvis i går.
Detta bjöds på;


Broccoligratäng med grillad fläskkotlett, crème fraiche och sallad.
Maxi åt tidigare då hon jobbade kväll men jag och Midi åt när hon kom hem från jobbet.
Så gott det var.

Sen avslutade jag kvällen som så många andra.
Ett avsnitt av Morden i Midsomer.

Nu ska jag ställa mig i duschen och fixa till mig inför rehab.

Ha det gott alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. God morgon ,,,,så gott d ser ut ja du kan du ...här är oxå grått väder men vad gör det när man skall jobba :/ hoppas din dag blir bra på rehab va rädd om dig kramen

    SvaraRadera
  2. God morgon...ser att du inte hunnit blogga men hoppas allt är bra med dig alla all önskar dig en skön dag kramen

    SvaraRadera
  3. Den middagen såg jättegod ut. Jag brukar aldrig göra broccoligratäng..måste nog testa nu:) ha det bra. Kram

    SvaraRadera