söndag 27 juli 2014

Söndag...

Då är snart helgen över.
Det har varit en mycket härlig helg.

Maxi gick ut med vänner i Fredags.
Jag och Midi blev hemma.
Vi åt tillsammans och hade det mysigt, de stunder hon satt uppe.
Oj, så trött hon var.
Att jobba i denna värme suger verkligen.
Senare på kvällen, ca 23.15 så kom Midis pojkvän.
Han hade jobbat till 22 och satte sig sen i bilen för att köra hit.
Hungrig var han så jag gjorde i ordning en tallrik mat åt honom.


Han fick samma som vi åt tidigare.
Potatisgratäng med baconlindad kycklingfilé, en kall sås och sallad.
Å så han njöt av att äta och vara ledig.
Han har ganska så tuffa arbetsdagar då han jobbar som personlig assistent.
Ofta 12 timmars pass, ibland 24 timmars.

I går åkte ungdomarna i väg och badade.
Dom var borta större delen av dagen, kom hem solvarma och lyckliga.
Resten av kvällen satt dom ute på altanen och drack lite öl och cider.
Jag varvade tv med att sitta med dom.
Gick och la mig ganska så tidigt.

Å nu är vi inne på Söndagen.
Alla ungdomar sover fortfarande men jag gissar på att dom snart vaknar.

Nu ska jag sätta mig på altanen med kaffe och korsord!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Ha en skön söndag du med :)

    Kram,kram

    SvaraRadera
  2. Låter som en härlig helg! Kram

    SvaraRadera
  3. Skönt att du haft en bra helg:) inte illa:) Kram

    SvaraRadera