tisdag 1 juli 2014

Tisdag...

Sitter i köket med fönstret öppet.
Det är inget dunderväder än så länge.
Lite småmulet.
Men det där med vädret kan man inte göra så mycket åt, eller hur?

I dag är det rehab.
Blir tufft att ta mig genom.
Har varit vaken sen 02.30.
Somnade vid midnatt.
Inte alldeles för bra tänker jag.
Huvudet hamrar redan.
Väntar på att kaffet ska gå klart så jag får mig en koffeinkick.
Vill helst av allt lägga mig i sängen och inte kliva upp mer.

Under gårdagen hände inte så mycket.
Både jag och flickorna var lediga.
Dom hämtade hem det sista hos sin far.
Å jag som trodde att allt var klart men icke sa Nicke.
Nu har jag ännu mer grejer här. *L*
Men nu har dom inte längre kvar något där, nu finns allt under mammas tak.
Tur jag har ett extra rum, men fasiken så det ser ut där nu.
Å inte går det att fixa till heller. 
Det är både Midis och Maxis saker nedpackade i lådor, påsar, väskor, ja t.o.m sopsäckar.
Ja men ni fattar röran...

Nåväl jag bakade lax i ugnen i går till middag.
Till det serverade jag en kall sås på crème fraiche, finhackad röd lök, rom, salt och peppar samt en härlig somrig sallad.
Det var så himla gott.
Jag tog in en bricka till sängen och åt min middag där.
Flickorna gjorde likadant, fast i deras sängar.
Fniss, så jag lär mina barn..

Nu väntar jag på det här;


Snart är kaffet klart...

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Blir lite ledsen när jag läser om det för minnen kommer tillbaka då mina barn upplevde sig orättvist behandlade av sin pappas nya då dom var 14 år ville flytta till mig o dom kom med säckar o kassar o allt var en röra men vad gjorde det då jag hade mina älsklingar hemma för gott , hur man kan välja bort sina barn för en kvinna är för mig ofattbart ....i dag bor dom själv o är vuxna men jag är glad att ha haft dom hos mig .....kramen ha det gott

    SvaraRadera
  2. Hoppas att din tisdag blir bra :) Här skiner solen o det är ganska varmt..

    Kram på dej

    SvaraRadera
  3. När jag nu såg den där perkulatorn..blev jag jättesugen på kaffe. Mot köket:-)) Kram

    SvaraRadera