tisdag 8 juli 2014

Tisdag...

Ja men då har Måndagen passerat och vi är inne på veckans andra dag!
Solen lyser inte lika starkt än så länge.
Vi har lätta skymoln på himlen men det är varmt.
26 grader i skuggan.
Nå sommaren kom tillbaka.
Åh detta väder tycks ska fortgå ett tag.
Skönt för alla som har semester.
Jag får ju tyvärr ingen ledighet i sommar.
Jo jag får vara ledig om jag vill men då får jag ingen ersättning så det går liksom fetbort.
Vad är väl en bal på slottet?

Gårdagen var en trivsam dag.
Jag cyklade in till byn tidigt under förmiddagen och handlade.
Väl hemma så packade jag upp, pratade med Maxi och bakade en sockerkaka så Mini kunde ta en fika.
Sockerkakan smaksatte jag med kaffe, kanel och kardemumma.



Den blev riktigt god.

Eftermiddagen flöt på.
Jag var trött, försökte sova men det gick inte alls.
Som det vanligen brukar vara.

Tittade på tv på kvällen som jag brukar göra.
Å så gick jag in i andra andningen så det var inte ens lönt att försöka sova.
Jag har slut på en del tabletter.
Å givetvis de jag tar till natten så sömnen blir verkligen inte bra.
Jag skulle kunna ringa upp på psyk men eftersom jag ska träffa läkaren nästa vecka så struntar jag i det.
Vet ju inte ens om jag ska fortsätta äta tabletter som inte gör så stor nytta.
Så då blir det såhär.

Någon gång efter midnatt ställde jag mig och lagade mat.
Tja något vettigt kommer ur sömnlösheten.
Jag gjorde en pastagratäng med grillad lök, grillad aubergine, skivade rädisor, skivad tomat, kyckling och en sås på ägg, matgrädde, tacosås, sambal, salt, peppar, riven ost som jag hällde över gratängen.
Så in i ugnen på 200 grader tills den blev klar.

Kontentan är att jag inte behöver laga mat i eftermiddag, det är liksom redan färdigt. *L*

Somnade fram emot småtimmarna som jag vanligen gör nuförtiden.

Åh i dag är en helt annan dag!

Tisdag och varmt!

Ha en ljuvlig dag alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med sommarväder på sommaren - men inte lika roligt för dig att du inte få sömnen att fungera… Det är förbålt att tabletterna inte fungerar som de skall..

    Hoppas du får en fin dag idag - du slipper ju laga mat! ;)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Sockerkakan där såg god ut:) den var säkert jättegod också:-)) Men Millan!:) inte ska man laga mat på natten:) Men då slapp du ialla fall att laga den på dagen. Då kunde du slappa lite:) Synd att det inte blir en ordentlig natts sömn för dej..stackare. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör jag väl inte så ofta heller men ibland blir jag tokig på sömnlösheten och bara måste göra något för att få tiden att gå. Då är matlagning helt okey. *L*

      Radera