torsdag 31 juli 2014

Torsdag...


Åh vaknat har gjort sen många timmar tillbaka.
Gjorde som jag brukar, kokade kaffe, startade upp datorn, kollade FB, gick in på bloggen och tog fram ett nytt inlägg och så ringde telefonen tidigt, tidigt.
Det var Älskade E.
Vi har inte riktigt pratat sen i helgen så det blev ett långt samtal.

Rehab har jag oxå hunnit med att göra bort då jag startade tidigt i morse.
Ibland är det så skönt att få sådant bortgjort så jag har hela dagen kvar sedan.
Åh så går jag på ledighet nu.
Fyra sköna lediga dagar sen är det på't igen.

Men nu är jag på banan igen.

På spisen har jag lingon som småputtrar.
Ska göra lingonsylt men upptäckte att detta är det sista jag har i frysen.
Sen är det slut.
Tur det börjar bli höst snart så jag kan fylla på förrådet igen.
Eller jag och jag, njae, inte direkt.
Det brukar vara min fina Pappelino som plockar bär till mig!
Vist har jag tur?


Det är så härligt att ha lingon i frysen då hela familjen är tokförtjust i det.
Jag tar fram eftersom och kokar en burk eller två.
Mycket behändligt!

Till lingonsylten blir det köttfärslimpa.
Jag har kvar av broccoligratängen jag gjorde häromdagen och så tror jag att jag kokkar några potatisar.
Det får bli helt okey som Torsdagsmiddag.

Vädret ute är lite växlande men absolut inte kallt.
Är lite trött på stekarvärmen så jag tycker att det är skönt när det fläktar och är mulet.
Den där huvudvärken som plågat mig de sista veckorna tycks inte vilja gå över.
Det gör den förmodligen inte heller förrän det blir en rejäl väderväxling.
Nå man ska inte klaga sägs det, men bara lite!

Ha nu en härlig dag alla fina!

Kramen om!





2 kommentarer:

  1. Vilken lyx att ha någon som kommer med plockade bär till en. Hemmagjord lingonsylt är ju bara så gott.

    SvaraRadera
  2. Ja du pysslar o fixar härligt :) skönt att du är ledig nu så du kan slappna av o bara ha det gott kramen

    SvaraRadera