torsdag 28 augusti 2014

An Angel...

...var min kollega i går.
Hon hämtade upp mig på affären och skjutsade sen hem mig så jag slapp bära kassar och kunde handla upp ordentligt.
Jag är evinnerligt tacksam över detta.
När man ingen bil har så är det kruxigt med handling.

Väl hemma så bjöd jag på kaffe och så satt vi i några timmar och tjatade på.
Nej, vi sitter aldrig tyst.
Det finns alltid mycket att prata om.
Det var en härlig stund.
Jag gillar henne stenskarpt.

När hon åkte hem så åt jag middag i sängen och sen kände jag mig sådär gruvligt trött.
Klockan var dock för mycket för en siesta.
Vad gjorde jag i stället då kanske ni undrar?

Jo detta;


60 frallor blev det.
Nå det tar sin tid men det kändes ändå bra att få något gjort trots tröttheten.
I dag ska jag ta med en påse med frallor till min kollega som tack för hjälpen.
Det är hon mer än värd.

Så sista dagens rehab för denna vecka.
Fortsätter traggla på med scanning.
Fortsätter önska mig någon annanstans.
Å när jag kommer hem så har jag mina 4 dagars ledighet igen.
Avstämningsmötet som skulle bli på Måndag är ändrat tills på Torsdag.
Jag fick ett brev med posten om det i går.
Så då kan helgen bli go ändå, då jag slipper gruva och oroa mig för mötet.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!


2 kommentarer:

  1. Trevlig kollega :)
    Vad goda bullarna ser ut!
    Ha en fortsatt bra torsdag !
    Hoppas att helgen blir bra!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Men vilken trevlig kollega du har. Dom växer inte på träd. Sen såg frallorna jättegoda ut:-)) Kram

    SvaraRadera