lördag 23 augusti 2014

And it's Saturday..

Så skönt att vakna upp och inse att jag inte behöver kliva upp om jag inte vill.
Jag låg kvar lite ovanligt länge för att vara jag.
Men så blev klockan ganska så sen innan jag kom mig i säng i går.

Jag hade en mycket trivsam dag och afton.
Mini åkte härifrån vid 13 och sen var det bara jag.
Jag satte omgående i gång Spotify och spelade gammal musik.
I går började jag med Elvis och sen rullade musiken på.

Jag har nya korsord här hemma.
Finaste Pappelino lämnade av en hög med veckotidningar när dom var här och grattade Mini i Torsdags.
Det är så himla behändligt för mig att få dessa tidningar.
Inte gör det något att tidningarna är av gammalt datum när man ska lösa korsorden i dem.
Funkar alldeles utmärkt.
Och det var vad jag gjorde till och från i går.
Tittade på några korsord och löste när lusten föll på.

Så hittade jag en serie i programbiblioteket som var riktigt lättsam att se.


Det blev en del avsnitt av den.
Jag gillar ju "mord" och den här var rolig då det är en kvinna som löser dem, vid sidan av en mycket styvnackad och enkelspårig poliskommissarie.

Under kvällen blev det en del chatt med Mr D.
Han har avslutat sitt arbete i Grekland och är på väg till nästa uppdrag, Sverige, inom kort.
Klockan var riktigt sen när vi sa godnatt.
Och det var skönt att lägga sig och veta att det är helg!

I dag så ska jag cykla in till byn och hälsa på Maxi.
Hon fick kaffebryggaren i går så jag tänkte att hon kunde få bjuda sin ömma moder på en kopp.
Efter det ska jag upp på sjukhuset och hälsa på en vän som är inlagd.
Och sen ligger eftermiddagen och kvällen öppen.
Jag gissar på att det blir fler avsnitt av Mystery Woman och middag i sängen.
Njutbart ska livet vara!

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!






4 kommentarer:

  1. Låter som en mycket behaglig lördag :)
    Å recepten i tidningarna blir hellre aldrig för gamla :))
    Ha en skön dag !!

    SvaraRadera
  2. Låter ju som en behaglig lördag! Här blir det nog en slapp fortsättning på lördagen. Har ätit makaronilåda diskat o nu sista maskinen tvätt på gång. Efter att jag hängt upp den blir det vila, vila.....

    Kramen om

    SvaraRadera
  3. Du har haft det bra hör jag:) Kul. Jag får också gamla veckotidningar. Detta för korsort och andra mönster eller recept. Det är superbra:-)) Ha en fin kväll. Kram

    SvaraRadera
  4. Håller med Blondie - låter som en alldeles förträfflig dag! *ler* Hoppas att det fortsätter så.. Du Millan, jag kommer att under ett par, tre veckor, låta bli att kommentera inne hos dig. Jag följer din blogg, men av samma anledning som jag skrev på FB, gör jag ett uppehåll även med kommentarer på alla bloggar då de hittar mig även på det sättet. Suck.

    Ta hand om dig så hörs vi! :)) Kram

    SvaraRadera