tisdag 26 augusti 2014

And it's Tuesday...

Tisdagsmorgon och jag vaknade innan tuppf-n gjorde sin revelj.
Just nu ser det ut att vara uppehåll men vår får väl se vad dagen erbjuder.
Det regnade till och från i går.

Jag låg och vilade/sov en stund på dagen igår och så vaknade jag till av att det lät som någon gick inne i lägenheten.
Kände mig osäker om jag drömt eller om det var verklighet.
Jag tassade runt för att se om någon var här och jo...
Där kom Midi!
Jag drog en suck av lättnad.
Hon var bara hemma fram och åter för att packa om väskan igen och så försvann hon.
Först till sin far för att fira hans födelsedag och så drog hon till norr igen för umgänge med goda vänner och en eventuell semestertripp.

Så jag är alltså helt ensam hemma ända tills Fredag då Mini byter till mammavecka.
Det var verkligen länge sedan jag hade så här många dagar för mig själv.
Inte för att jag tar mig för något vettigt.
Jag bara är...

I dag är det rehab igen.



Jag sitter vid skrivbordet och filosoferar om allt annat än det jag håller på med.
Jag har det ändå ganska så behagligt där.
Jag sitter ensam på mitt rum, ingen har flyttat in sedan min kollega slutade.
Jag tycker att det är skönt.
Jag har inget emot det.
För mig räcker den sociala biten gott nog när vi har fikat och sitter tillsammans i köket.


Jag saknar hen som var min handledare där.
Den som tog över är en besynnerlig prick.
Har knappt pratat med hen och hen tycks inte bry sig.
Nåja, man får inte allt här i livet.
Å som det är så vet jag inte vad som händer efter Måndagens avstämningsmöte.
Blir jag kvar?
Måste jag tillbaka till mitt arbete?
Vad får jag för inkomst?

Nej det är sådana jobbiga tankar som slår knut på mig och ger mig en rysansvärd ångest så jag lägger locket på tills vidare.
På Söndag ska jag ta mig en funderare.
Inte förrän då så jag inte förstör mina dagar denna vecka!

Nu mer kaffe för mig och ni får ha det bäst alla fina!

Kramen om!

1 kommentar:

  1. Här är det mulet idag..kan ju börja regna när som helst! Mörkt..
    Ha en bra tisdag!

    Kram

    SvaraRadera