tisdag 19 augusti 2014

And now she is gone...

Ja då har hon flyttat då min älskade Maxi.
Hon har sovit sin första natt i sin nya lägenhet.
Dock inte ensam, med sin lillasyster.
Dom skulle ha en mysig karrakväll i går och inviga lägenheten.
Jag har ännu inte riktigt fattat det, att hon inte ska bo hos mig längre.
Fast det är tidens gång att släppa sina barn fri när dom är flygfärdig.


Och Maxi är definitivt flygkunnig nu och behöver sitt eget boende.
I dag efter rehab så ska jag nog cykla över till henne och kika hur hon har fått till det.
Det som är bra är att jag inte får besvärligt att ta mig till henne.
Det är på vägen in till byn så det blir enkelt för mig. ( som inte har bil)

...men jag har två kvar hemma och det är jag både tacksam och glad över!

I dag är det som sagt dags för rehab igen.
Jag har ingen lust, känner mig fortfarande energifattig efter helgens bravader.
Det är  psykiskt jobbigt att sitta i en sits där en kär vän mår så dåligt att allt annat än livet lockar.
Nu löste det sig på bästa sätt, hen blev inlagd.
Och jag kan dra en lättnadens suck för jag kan för allt i världen inte se livet utan att hen finns med.
Att jag känner mig så trött och slut på är sviterna efter Lördagens palaver.
Men som sagt, jag behöver inte oroa mig nu...

Nu dags för lite mer kaffe så kanske denna kropp och knopp kommer till sans!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!



2 kommentarer:

  1. Det är tidens gång...vi är i Helsingfors just nu...regn,regn här

    Ha en fin dag

    Kram

    SvaraRadera
  2. God morgon ...ja det är tufft när barnen lämnar boet, det tar tid att förstå oxå men det kommer :) trist att du känner som du gör, men hoppas det ger med sig :) ha en skön dag kram

    SvaraRadera