onsdag 13 augusti 2014

Another day...

...in paradise or?



Njae tror inte riktigt det.
Mitt liv känns inte det minsta paradisliknande.
Bara vanligt stret och överlevnad.
Inget glamoröst alls.

Hade mötet i går då hen från I.H kom ut till rehab.
Vi satte oss i köket.
Gick genom vad som hänt sen sist.
Å så drog vi genom luntorna jag fyllde i och som hen nu hade sammanfattat.
Det stämde ganska så bra vad jag fyllt i och vilken uppfattning hen har av mig.

Efter mötet så arbetade jag lite grand men lusten inföll sig inte riktigt.
Tur att jag är på ett ställe där ingen står med piskan.
Det finns inga prestationskrav, man gör det man orkar med.
Å i går fanns liksom inte orken.

Väl hemma så fick jag i princip bara andas ut en stund och sen var det bara att ta ett djupt andetag och cykla in till byn.
Dom ringde nämligen från psyk på morgonen så det var dags för drogscreeningen.
Jag fick gå in i ett rum med en sköterska.
Sen fick jag kissa i en mugg med öppen dörr.
Det var inte så att hon råstirrade på mig men hon hade ett öga för att se att det inte fuskades.
Så gjorde hon ett snabbtest och det visade ingenting ( som om jag inte redan visste det resultatet) men sa att urinen skickas för vidare analys.
Å i den analysen lär dom inte hitta annat än den medicin psyk tvingar mig att äta. ( för det är väl en form av droger det med)
Detta var alltså gång nummer ett.
Det blir två koller till innan dom är nöjd.

Efter det satte jag mig på cykeln och tog mig hem.
Väl hemma så var jag aningens för trött då min rutin brutits pga psyk.
Men jag la mig i sängen och bläddrade i en tidning och tog det lugnt.
Midi kom hem efter jobbet och så lurade hon hit Mini så dom hade en myskväll tillsammans.
Dom är för rara de där två.
Själv såg jag tv tills jag somnade.

Å nu är det Onsdag och hela dagen ligger öppen.
Nåja, rehab först men sen så..
..ska jag nog inte göra så mycket alls men väl vara!

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!



2 kommentarer:

  1. Nästan som en kriminell ju usch som dem behandlar alla sjuka i samhället ...hoppas du tar det lugnt i dag bara o får en fin dag sen kramen

    SvaraRadera
  2. Inte riktigt paradisliknade här heller...allmänt irriterad är jag...
    Blir nog att ta det lugnt om nu inte dottern C kommer på en stadsresa...Borde fixa vad hon ska ha med till storstaden...
    Ha en så fin dag du kan o vila efter rehab !

    Kramar

    SvaraRadera