måndag 18 augusti 2014

D day is here...

Det är i dag det händer.
Maxi flyttar!
Men fasiken vilket väder det är.
Det spöregnar.



Knappast så skoj att lasta släpvagn då.
Nåväl min dotter är liksom ganska så sprittig nu.
Å tur är väl det att det gick så snabbt från hon fick lägenheten tills hon flyttar in för hon hade nog inte orkat med att längta mycket längre till.

Själv har jag ännu en ledig dag.
Jag har egentligen ganska så mycket jag borde ta mig för men jag känner mig energifattig.
Helgen har både varit bra men påfrestande.
Något hände i helgen som var extremt tärande på mig.
När man bryr sig om någon är det svårt att se den personen må dåligt. ( säger jag som själv inte mår bra)
Då gäller det att vara stark och finnas som stöd och sen kan man rasa ihop själv.
Ungefär så blev det!

Nåväl det var helgen det, nu är det ny vecka och Måndag igen!
Denna vecka är en sån där "nuhänderdetmassoravgrejervecka".
Maxi flyttar, jag har rehab, Mini fyller år, det ska städas och bakas och det ska kalasas!
Då behövs energi men vet i katten hur jag ska få till det.
Men det löser sig säkert, som så ofta.

Nu ska jag dricka lite kaffe.
ha en superdag alla fina!

Kramen om!


1 kommentar:

  1. Oj! Det händer mycket hos dej just nu. Kan vara båte skitroligt och lite jobbigt...om man är trött eller inte mår så bra. Men man brukar ta över om man är förälder:-)) Lycka till med allt. Här spöregnar det också just nu. Kram

    SvaraRadera