torsdag 7 augusti 2014

Det ser grått och kymigt ut...

Jag hoppas verkligen på regn.
Det behövs ett luftombyte så den här tryckande, kvalmiga värmen lättar.
Jag vill andas igen.
Jag vill slippa huvudvärken.
Det är inte så att jag vill att sommaren ska vara slut, nej den får gärna fortsätta men jag skulle uppskatta om temperaturen gick ner några grader.
I-landsgnäll, jag vet.

I går var det rent ut sagt förskräckligt på rehab.
Det var som att sitta instängd i en bastu.
Nej särskilt produktiv kan jag inte påstå att jag var.
Det var enbart döjobbigt att vara där.
Våningarna ovanför där jag sitter har haft det ännu värre men nu har dom fått installerat takfläktar.
Det är nästan så att jag önskar byta våning, men bara nästan.
Jag trivs lite för bra med mina kollegor på min våning för att vilja förändra något.

Väl hemma kände jag mig som en urvriden trasa.
Helt slut i skallen och trött i kroppen.
Det blev en synnerligen lugn eftermiddag och kväll.
Någon middag behövde jag inte laga då jag gjorde så mycket dagen innan så det blev bara att lägga upp på tallrik och värma i micron.
Plättlätt med sådana dagar.

Kvällen avslutades med lite chatt med Mr D och så Morden i Midsomer.
Inte för att jag såg klart avsnittet.
Jag somnade tydligen.
Å vaknade extremt tidigt i morse.

Åh nu går jag och hoppas på och längtar efter regn.



Det får gärna regna hela dagen lång.
Det stör mig inte i ryggen.
Jag vill kunna andas igen!

Hopp om att ni får den bästa dagen alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Inget regn här än, vi har soligt o ganska varmt fortfarande! Sovit rätt så bra i natt, dock vaknat såå styv i kroppen. Speciellt händerna o benen...Nu mattorna ut o sen på möte!
    Ha en fin torsdag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Diset här men inget regn dock har vi haft regn men varmt är det & det är skönt på nåt vis ...ledighet nu sen sista jobb helgen :) hoppas du får ditt regn o ha det gott i dag/kväll kramen

    SvaraRadera