torsdag 14 augusti 2014

Early in the morning...

Sitter här i mitt ombonade kök vid laptopen.
Solljuset skiner så vackert genom mina blå köksgardiner.
Jag har skickat i väg två wordfeudord till Babs.
Vi har spelat Wordfeud i 1 år och 9 månader, på ett ungefär.
Lite kul faktiskt.
Hon är väldigt bra på ord och det är jag med.

Så sakteliga börjar min hjärna fungera, inte fullt ut men bättre än jag nyss vaknade.
Är fortfarande ganska så stenad av natt tabletten efter ökningen av dosen. 
Det tar sitt tag innan karusellen snurrar.

Veckans sista rehab står på tapeten.
Så skönt kan jag lova.
Sen ledig i fyra dagar igen.
Ska bli så gött.

I går var jag en duktig kvinna.
Cyklade in till närmsta affär och handlade lite.
Väl hemma satte jag en bröddeg.
Gjorde en dubbelsats.



Nu har jag 60 frukostbullar i frysen.
Känns härligt.
Det var ett tag sedan jag bakade bröd men himlarns så bra det gick.
Degen blev sådär skitbra, smidig och enkel.
Midi höll mig sällskap under baket så vi hann prata en hel del.
Mysig kvalitetstid tillsammans.
När bullarna var gräddade och fått svalna en stund så dukade vi upp för kvällsfika.
Det är ju ett måste när man har bakat.
Det var himmelskt gott.
Vi njöt bägge två.
Å jag var så in i nordens trött när jag var klar.
Ca 3 1/2 timme från början tills allt bröd låg på galler för att svalna.
Men nu är det gjort!
Å till en kostnad av ca 23 kronor, ni kan ju tänka er vilken prisskillnad det är jämfört med att köpa bröd i butik.
I alla falla för en fattig sate som mig.

Å på tal om döttrar så hände något stort här i går eftermiddag.
Maxi har fått lägenhet som är inflyttningsklar Fredag eller Måndag.
Oops vad snabbt det gick.
Hon tittade på den i Måndags och fick besked i går.
En nyrenoverad etta, inte så stor 25 kvadrat men lämplig som första lägenhet.
Jag har nog inte riktigt fattat det än, att hon inte kommer att bo hos mig men det är tidens gång och precis som det ska vara.
Hon är så lyriskt glad och jag gläds med henne.
Å jag kommer att vänja mig...

Nej nu är det dags att fixa till mig så jag kan åka ut till rehab!

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Men gud vad jag är imponerad av dej:) Att du orkar baka o hålla på som är så trött och inte sover ordentligt. Det skulle jag aldrig orka ens tänka tanken...Hoppas du får en fin dag på jobbet:) Kramen

    SvaraRadera
  2. God morgon ....åh så gott jag gjorde ofta bullar förr & som du säger det är billigt o godare än i affären oxå, grattis till hennes lägenhet va skoj för henne :) hoppas din dag går snabbt ha det gott kramen

    SvaraRadera
  3. Oj vad gott det såg ut!!! Och ja, du var verkligen redig! :))

    Grattis till Maxi! Underbara känsla av att flytta till sin första egna lägenhet. Ni kommer att vänja er båda två. Ha en fin sista rehabdag!
    Kram

    SvaraRadera