söndag 3 augusti 2014

En sån dag...

...det var i går.
Underbart väder och altanhäng till sena kvällen.




Det är riktigt ljuvligt att kunna sitta ute så sent utan att frysa.
Och totalt myggfritt.
Tänk att hela sommaren snart gått och jag har inte fått ett endaste myggbett.
Helt otroligt, jag har knappt sett en mygga i sommar.
Förr om åren så blev jag alltid uppäten men de sista åren har det ändrat sig.
Jag tror det är medicinen jag äter, mitt blod lär inte vara lika smaskigt längre.

I dag är det lika strålande väder men det fläktar friskt så det blir behagligt.
Tjejerna har cyklat i väg för dagens arbetspass så det är bara jag och Mini hemma.
Det lilla trollet sover fortfarande.
Jag har börjat väcka honom på morgnarna men det tar tid att få upp honom.
Å egentligen ska jag kanske inte kalla honom "lilla" trollet.
Han har växt om sin mor med hästlängder.
Fast det är ju i sig inte så svårt då jag mäter 160 cm.
Jag är faktiskt kortast i min familj.
Och har varit det ganska så länge nu.

Dagens middag blir ugnsbakad falukorv med pasta och sallad.
Det var meningen att jag skulle göra det i går men av någon anledning så slöade jag till mig och vi tog hem pizza.
Kan inte minnas sist vi gjorde det.
Gott var det.
Min pizza hette något så roligt som Gudfadern...heh
Dom kan verkligen namna pizzorna.

Nej nu kallar plikten, sonen måste upp!

Ha en härlig dag alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Ja, visst är det tidigt att börja redan den 12 augusti! Men dom slutade ju tidigare i våras här i Finland. Äldsta dottern börjar först 25 augusti. Vi ska till Helsingfors veckan före :)
    Nu är det jättevarmt här hos oss, men det blåser en aning.....imorgon blir det ännu varmare sägs det!

    Ha en fortsatt bra söndag!

    Kramen

    SvaraRadera
  2. Visst är det underbart att kunna sitta ute länge!! Älskar det! Härligt att du fick en s skön dag!

    Kram

    SvaraRadera
  3. God morgon ...låter skönt o att slippa myggor är ännu skönare :) ja tiden går snabbt o i dag är det grått o regnigt här hos oss skönt ändå :) önskar dig en skön dag kramen

    SvaraRadera