fredag 22 augusti 2014

It's raining...

...men inte män som de något originella och mycket bastanta damerna i The Weather Girls sjöng på 80-talet.




Tro det eller ej men jag såg dom en gång här i min lilla by.
Det riktigt svängde om damerna och vilka pipor sen.

Gårdagen var en riktigt fin dag.
Mini var go och glad.
Jag bakade tårtan och byggde ihop den.
Glömde dock fota den.
Sen städade vi över allmänutrymmena här.
Och så blev det kalas.
Det var jättetrevligt och lyckat och sonen sken som en sol.

Men säg den dag som inte visar sina skuggor.
Minis farmor är en mycket underlig människa.
Hela dagen gick och hon hörde inte av sig till Mini på något vis för att gratulera honom.
På sena eftermiddagen ringde hon till Maxi för att berätta att kaffebryggaren hon ska få hade kommit.
Där fanns ju läge att be om att få prata med Mini men icke då.
I slutet av samtalet säger hon att hälsa Mini att jag satt in en slant på hans konto.
That was it liksom.
Han var faktiskt mycket besviken på henne och det kan jag förstå.
Allt kretsar kring Maxi just nu då hon flyttat hemifrån och fått fortsätta på jobbet.
Då finns det inget utrymme för de andra barnbarnen.
Vad tycker ni?

Midi åkte till sin pojkvän i norr senare under eftermiddagen och Maxi gick hem till sin lilla lya så det blev bara jag och Mini kvar här hemma.
Vi avslutade kvällen med en fika i köket och så satt vi länge och väl och pratade.
Han börjar ju 9;an nu så det är dax att fundera över gymnasiet.
Åh jag blev så glad för att han redan visste vad han ska välja.
Vi pratade om hur han bäst ska lägga upp detta kommande år med plugg osv så att han får så höga betyg som möjligt.
Han har redan mycket fina betyg men det finns vissa ämnen som han skulle vilja öka i så vi pratade strategi, om hur han ska kunna nå sina mål.

Efter fikat så kröp jag ner i sängen.
Mycket, mycket trött efter veckans alla utmaningar.
Jag somnade relativt omgående.

Nu strax ska jag bussa mig in till byn och handla lite gott inför helgen.
Jag insåg i går kväll att detta är den första helgen på evigheter som jag är hemma helt ensam.
Mini växlar ju boende i dag och flickorna är inte här.
Det kommer att kännas lite konstigt men ändå ljuvligt.
Jag ska umgås med mig själv.
Lyssna på bra musik.
Prata i telefon.
Lösa lite korsord när andan faller på.
Ligga i sängen och titta på tv.
Bara vara jag...
Det som jag är så himla bäst på.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. God morgon ..tack för din kommentar :) ja du det där är väl lite taskigt för det handlar ju inte bara om att få utan att man kanske kunde växla några ord oxå trist men ni verkar ju haft en toppen dag men du är ju en go mamma så klart du fixade det :) ta hand om dig o imorgon flyger vi tidigt tidigt :) kramen

    SvaraRadera
  2. Vi har det likadant du o jag. Här har vi också farfar som inte bryr sig. Han gör skillnad och bryr sig om dom andra barnbarnen istället....jag skulle kunna prata hur mycket o länge som helst om detta med dej. Men gott om skitstövlar finns det. Det blir sämst för dom. Barnan överlever. Dom har andra som bryr sig om dom o dom bryr sig om dom. Mina pojkar har sin mormor o morfar..som dom är sååå glada att dom har. Men det är ju ömsesidig kärlek där också. Det är bara att lämna dom som inte är värd en, eller ens barn. Dom är energitjuvar och kan hålla sig på sin kant...för min del. Kul att ni hade det bra med födelsedagen ändå. Det var väl det bästa. Kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du haft en bra fredag hittills o att helgen blir lugn o harmonisk!
    Här kom vi nyss hem o det är tyst.....Dottern C har farit o de 2 andra är i skolan. Mats for ut o fixa skördetröskan!
    Ska börja städa nu så jag hinner före J ska o skriva teoriprovet!

    Kram

    SvaraRadera