tisdag 5 augusti 2014

Jaha, då är det dags...

...att rehabiliteras igen!
Jösses vad jag hellre stannat kvar i sängen.
Om jag nu hade kunnat välja.
Men jag är ju så ordningsam så jag gör det jag måste.
Så nu sitter jag här i mitt kök, något för trött med en ljuvligt doftande kopp kaffe stående bredvid mig.
Den kanske hjälper mig att vakna till liv.

Rehab i dag alltså och så ska jag ha möte med Hen från I.H klockan 10.
Vi ska göra en uppföljning av sommaren.
Hur det gått, hur jag mått/mår osv.
Om jag gjort mitt hemarbete, vilket jag givetvis gjort.
Det blir med andra ord inte så mycket jobbande i dag, mer pratande.

Väl hemma från rehab så funderar jag på att starta tvättmaskinen.
Sen blir det matlagning.
Jag har tagit fram fläskkotletter som ska stekas och sen puttras möra. (Det tar sin tid)
Så blir det en sås på den goda skyn.
Till det kokar jag potatis och blomkål.
Och vips så har man en Tisdagsmiddag på bordet!

I kväll gissar jag på att jag bänkar mig i sängen och tittar på Morden.
Tja se då har en dag gått igen...

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Visst är det så, att man vill vara hemmavid när det är sommar o varmt. ...o ha lite semester:-). Middan där du ska göra..det lät gott. Jag gillar kött o pot. Du är som jag sagt förr...duktig på det mesta...o lagar god mat, som jag gillar:) ha en fin dag. Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt väder vi har!
    Hoppas att det går bra vid rehab !

    Ha en bra dag!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas din uppföljning gick bra - det kan vara skönt att sammanfatta och prata igenom tid som gått.. Sov gott i natt! Kram

    SvaraRadera