lördag 2 augusti 2014

Lördagsmorgon...

Solen skiner men det är molnigt.
Perkolatorn har snart gått klart så jag får avnjuta dagens första mugg kaffe.
Ännu är jag ensam vaken.
Ungdomarna sover sött.

I går fick vi ett härligt åskväder.
Oj så det small och regnade.
Mitt sommarväder, det jag njuter enormt av.
Jag är inte ett dugg åskrädd, ju mer det dånar och smäller desto härligare tycker jag att det är.

Utöver åskandet så fick jag hem min fina Mini.
Dax för mammavecka igen.
Jag bakade en underbart god chokladkaka så det finns något gott att fika.



Sen åt vi rester till middag.
Å de resterna var inte fy skam, min goda köttfärslimpa med tillbehör.

Kvällen ägnade jag i sängen.
Glodde på tv.
Inte för att det var så mycket bra där.
Avslutade med Poirot på 4;an.

Alldeles strax ska jag klä mig och cykla in till byn.



Behöver handla lite smått.
Mjölk, bröd, pålägg och grönsaker.

Jag har varit lat sen jag kom hem, inte idas cykla in till affären men nu är jag tvungen.
Förhoppningsvis blir det en skön cykeltur då det inte är fullt så stekande varmt som det varit.
Man kan alltid hoppas...

Ha nu en härlig dag alla fina!

Kramen om!

4 kommentarer:

  1. Härlig lördag önskar jag dej!
    Kram,kram

    SvaraRadera
  2. Vad härligt det låter med cykelturen.
    Själv så har jag stått i 3 timmar och glott på prideparaden.
    En trevlig Söndag önskar jag dig .
    Stor kram / Jane

    SvaraRadera
  3. Jag gillar verkligen inte åska. Inat har det dånat nåt hemskt ute. Det hörs väl i husbilen!!. Ha en fin dag. kram

    SvaraRadera
  4. Håller med dig om vädret! Älskar åska! Vi har väntat hela dagen på det, men det kom aldrig fram hit utan laddade säkert ur långt innan!

    Vilken god kaka! Nästan så att jag måste se om jag har ngt gott i skafferiet! *ler* Hoppas du får en fin mammavecka!

    Kram

    SvaraRadera