onsdag 6 augusti 2014

Mitt i veckan då...

Onsdag, solen skiner från en klarblå himmel.
Det lär bli varmt i dag igen.

I går morse såg himlen lovande ut då jag var på väg till rehab.


Men inte hände de något med den himlen inte.
Alla mörka moln blåste vidare och det blev en dag varmare än någonsin.
Jag vill faktiskt ha regn nu.
Ett riktigt regn, inte bara något kort stril.
Man ska inte klaga på sommaren, nej jag vet men det var ganska så outhärdligt på rehab i går.
Hett som i en bastu.
Lite svårt att fokusera på vad man ska göra då.
Å så är jag gräsligt less på huvudvärken som aldrig vill ge sig.
Hade jag varit det minsta inbillningssjuk hade jag tror att det var en tumör i hjärnan.
Nu är jag inte inbillningssjuk så det tror jag inte.

Jag vill ha lättare luft.
Inte detta klibbiga kvava som inte går att andas in.
Så det så...

När jag kom hem efter rehab så drack jag kaffe, kollade nätet, pratade med ungdomarna.
Sen satte jag i gång med middagen.
Jag stekte fläskkotletter som jag sen lät puttra i en god buljong så de blev alldeles möra och nästan föll sönder.
Det tar ju som bekant några timmar.
Sen silade jag av skyn och gjorde en gudomligt god gräddsås på den.
Till det serverade jag kokt potatis och kokt blomkål samt svartvinbärsgelé.
Det var riktigt gott.

Sen gjorde jag väl inte så värst mycket.
Kollade tv, chattade med Mr D en god stund.
Avslutade kvällen med "Morden i Midsomer".

En helt okey dag bortsett från den tryckande hettan.

I dag är det rehab så jag ska snart göra mig i ordning.
Lite mer kaffe först bara och så ett titt i korsordet jag började på i går.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

4 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med sommarvärme...i lagom dos. Hoppas det blir lite svalare så din huvudvärk ger sig. Man dricker dåligt också...det gör iaf jag;) då får man ont i huvudet oxå. Ha en fin dag. Kram

    SvaraRadera
  2. God morgon ...låter ju skönt här är det sämre med sol o det passar mig då jag skall jobba :) låter som du hade en skön gårdag o jag hoppas du får en skön dag kramen

    SvaraRadera
  3. Härligt med värmen, men det kunde ju vara liite svalare!
    Ha en härlig onsdag!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hoppas din huvudvärk verkligen lättar!! Det är inte på något sätt roligt att ha ont.. Och du - maten lät gudomligt god!

    Kram

    SvaraRadera