fredag 8 augusti 2014

Nä...

...inte fick jag något regn i går inte.
Hm, jag har verkligen ingen direktlänk till vädergudarna.
Nu är det mulet igen men inte tror jag på regn ändå, det är tydligen en sån sommar.

Gårdagen genomleds, i kvävande hetta, som vanligt.
Skallen höll på att gå i bitar på rehab.
Det är så tryckande hett inomhus.
Nog kan det ha att göra med alla datorer som vi sitter och jobbar vid.
De alstrar ju sådan hetta och med värmen utifrån, tja det är ju bara katastrofläge.

Väl hemma så ringde jag Älskade E en snabbis men jag var så grynig i hjärnan att vi avslutade samtalet ganska så fort och jag la omkull mig för avslappning och vila.
När jag liksom kommit till sans igen så lagade jag middag.
Jo jag vet, tidigt att göra det men jag kände att jag inte skulle orka senare på eftermiddagen.
Det blev spagetti och köttfärssås och sallad.
Senare på eftermiddagen åt jag min middag i sängen och sen tuppade jag av en stund.
När jag vaknade igen så fick jag för mig att baka så jag satte mig med min "Sju sorters kakor" och bestämde mig för att göra schackrutor.
Sonen blev överlycklig.

Sen avslutade jag kvällen med chatt.
Mr D var på tråden.
Vi hade ett mycket trivsamt samtal.
Mr D är Kanadensare om jag nu inte är ute och cyklar.
Han jobbar för tillfället i Aten.
När han är klar där (han är i byggbranschen)så är Sverige nästa anhalt för jobb.
Se där, se där...
En Kanadick på vift!
Han är en aning betuttad i mig. *L*
Nåväl, vi har trevliga samtal i vart fall.

Tja det var den kvällen.
Och nu så är jag ledig i hela fyra dagar.
Så himla skönt!
Ska strax klä mig för att cykla bort till affären och handla lite inför helgen.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

1 kommentar:

  1. Här åskade det o regnade igår på kvällen..just nu halv mulet o runt + 20 grader...det ska väl regna idag igen, suck..
    Handla mat står på agendan samt att sonen ska till frissan i stan....
    Ha en fin fredag nu! Härligt med 4 dagar ledigt :)
    Kram

    SvaraRadera