måndag 4 augusti 2014

Ny vecka igen då...

Vi har gått in i Augusti och det är åter igen en ny vecka.
Måndagsmorgon!
Det känns lite sorgligt att helgen redan är över för den var avkopplande och behaglig förutom någon enstaka skruvad incident.

Solen spricker fram ibland från en mulen himmel.


Det ser nästan ut som det skulle kunna komma någon skur.
Och regn behövs.

Den här veckan är allt som vanligt igen.
Rehab tisd-onsd-torsd.
Nu är alla tillbaka igen efter deras ledighet.
Jag har ett nytt arbete som väntar mig i morgon.
En ny pärm att sätta tänderna i.
Jag får träffa alla härliga kollegor och prata strunt under fikat.
Tja som vanligt med andra ord.
Å så får jag en trådlös telefon av bästa kollegan som sagt upp sitt fasta telefonnät.
Min egen börjar vara väldigt dålig, då den har några år på nacken.
Hen frågade om jag var intresserad av att få deras så jag sa givetvis ja.
Kan vara riktigt härligt att höra vad den jag pratar med säger i andra sidan luren utan att behöva anstränga mig till det yttersta.

Utöver det så har jag inget annat på agendan denna vecka.
Inget jag vet om än i vart fall.
Jag tar dagarna som dom kommer.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!





2 kommentarer:

  1. Ja, nu är vi inne i Augusti månad..nätterna är mörkare..
    Soligt har vi o +24 just nu....blir en varm dag!
    Ha en bra dag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja du - nu är det augusti. Och jag är inne på min sista lediga vecka. Här på västkusten har vädret varit lite mera som en vanlig sommar en dryg vecka nu. 20 grader och lite molnigt.. Hoppas du får en fin vecka!

    Kram

    SvaraRadera