måndag 11 augusti 2014

På't igen...

Ny vecka, nya utmaningar!
Måndag idag, nu igen!

Sista lediga dagen innan rehab kör i gång igen.
Hoppas verkligen att denna vecka är snällare när det kommer till värme på rehab.
Vet inte om jag orkar göra om förra veckans inferno.
Det var så in i nordens drygt.
Ingen av oss mådde bra.
Alla gick omkring som zombies.
Det kan ju rent av vara skadligt att utsätta sig för denna infernaliska hetta som var då.
Nej jag hoppas på lite svalare väder nu.
Och nej, jag vill inte att sommaren ska vara över, men jag vill att det ska kännas drägligare.

Har cyklat in till närmaste affär och handlat lite.
Pratade med brödansvarig.
Häromveckan så köpte jag ett bröd som möglade på två dagar.
Sånt gör mig inge vidare munter.
Men det lönar sig att klaga snällt.
Jag fick ett nytt bröd utan kostnad.
Schysst tycker jag!



Fotade underbara moln på vägen från affären.
Ser ni hur lågt de ligger.
Det känns nästan som man skulle kunna röra dem.

Nu ska resten av dagen gå i lugnets tecken.
Precis som hela helgen varit.
Jag har inga fler måsten i dag så jag tror att jag bäddar ner mig i sängen och tittar på tv.
Försöker hämta kraft i vilan men jag är likt förbaskat lika trött.
Dock lär jag vara tröttare om jag skulle fylla dagen med allehanda göromål.
Så jag hoppar alla måsten och fortsätter bara vara!

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Värmen har nog varit jobbig för många i sommar. Visst är det härligt ändå:) Men kanske lite mer lagom varmt, så folk inte behöver bli sjuka av värmen. Nu däremot känns det att hösten är på väg. Hos oss regnar det ganska mycket, nu på morgonen. Men det behövs också, för det är så torrt. Ha det fint. Kram

    SvaraRadera
  2. Värmen har nog varit jobbig för många, själv tillhöra jag den lilla gruppen som har älskat det och önskar att det skulle vara så för alltid haha.

    Vad bra att du fick ett nytt bröd. Det var väl det mista de kunde göra för att få en nöjd kund:)

    SvaraRadera