söndag 10 augusti 2014

Söndag...

Jag var lite förvirrad när jag vaknade i morse.
Hade inte full koll på vad det är för dag.
Men kom fram till att Söndag låter bra!

Ute skiner solen men det finns en hel del moln, lite fint gråa.
Enligt Maxi så har det både åskat och störtregnat tidigare i morse, inget som jag är medveten om då jag är ganska så drogad på sömntabletter. (Typiskt)

Har ökat dosen på en sort som jag inte ätit under en tid så jag är allmänt weird.
Det tar ju en tid att fasa in en tablett eller dos och nog märks det.
Är helt totalt flummig i hjärnan när jag kliver upp på morgonen.
Vet sällan vad det är för dag då jag vaknar.
Å så konstigt jag drömmer nattetid.
Världens mest skumma drömmar.
...men jag sover lite mer för tillfället.
Däremot är jag som vanligt alltid trött.
Väldigt tjatigt jag vet.
Det kanske är som läkaren sa i Juli, att jag lider av uttröttningssyndrom jämte depressionen.
För trött är jag hela tiden oavsett sömn eller nattvak.

På tal om den där läkaren så tar hen nog priset.
Har fått reda på att jag kommer bli kallad upp på psyk lite nu och då framöver för att göra drogscreening.
Jag blir alltså uppringd på morgonen och så ska jag dit någon gång under dagen och lämna urinprov eller annat prov.
Har egentligen ingen koll på hur det går till.
Detta för att utesluta att mina psykiska problem inte har med missbruk att göra.
Ja tjena mittbena, jag kan säga till dom redan nu att jag inte är en missbrukare men ni vet patientens ord har ingen tyngd i sådana sammanhang.
Jag har aldrig missbrukat eller hållit på med droger.
Provade hasch när jag fyllde 21 men det var en gång och aldrig mer.
Visst dricker jag vin någon gång om sänder men inte fasiken missbrukar jag för det.
Jag röker, men vanliga cigg så det är väl det enda missbruket då eftersom det är skadligt.

Åh jag kan ju inte säga nej till detta.
Då anses jag väl ha ett missbruk jag inte vill erkänna.
Så vissa dagar kommer att bli störda framöver då jag måste dit upp efter rehab och göra dessa "tester".

Det känns som man med näbbar och klor försöker hitta orsaker där de inte finns i stället för att köpa faktumet att jag efter 2 1/2 år och 8 månaders rehabilitering fortfarande mår piss.

Nog om det!

I dag hoppas jag på mer regn.


Hade ett snack med vädergudarna i går och dom lovade mig regn.
Ska sitta ute på min altan och njuta.
Om jag nu orkar det vill säga.
Sängen lockar minsann..

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!



1 kommentar:

  1. Usch vad otroligt jobbigt!!! Men, förmodligen är det som du skriver: att de måste hitta en orsak och de har misslyckats med det och då måste det ju bero på patienten!! Fnys!! Jag blir mäkta irriterad på sådant. Men annars så kan ju hens diagnos stämma - att det handlar om både ock. BÅDE utmattning och depression.

    Hoppas att du får en fin start på veckan! Ta hand om dig! Kram

    SvaraRadera