onsdag 20 augusti 2014

The first look...

...i Maxis lägenhet gjorde jag i går efter rehab.
Åh så fint hon har det.
Lägenheten är helt nyrenoverad så ni kan tänka er hur fräscht det är.
Maxi är den första hyresgästen som flyttat in.
Renovering håller på för fullt i resten av huset.
Något störande men hon får 500 kronors avdrag från hyran så länge renoveringen pågår och det är ju schysst!
Lägenheten är som ett litet dockskåp för vuxna men fullt funktionell.
Å Maxi lyser starkare än solen, så lycklig är hon.

Som den väluppfostrade värdinna och lägenhetsinnehavare hon är så dukade hon upp ett härligt fika.



Vi hade en mysig stund tillsammans.
Efter fikat var det dags för mig att cykla hemåt.
Jag kramade om hjärtegullet mitt  länge och väl och så sa vi Hej Då!

Väl hemma satte jag i gång och lagade middag till mig och Mini.
Jag åt i sängen och han vid sin dator.
Ni ser vilka olater vi har i det här hushållet....

Kvällen ägnade jag åt tv tittande.
Och så stoppade jag om mig i sängen och sa Godnatt till Världen.

I dag är det rehab som vanligt.
Efteråt ska jag in till byn och lämna in för rehabersättning.
Sen blir det att handla lite och så bussar jag hem.

Väl hemma ska jag sätta i gång och baka.
Har planerat att göra kanelbullar, drömmar och citronstänger.
Å så tårtan förstås.
Mini fyller 15 i morgon så det ska kalasas och då måste jag ha något att bjuda på.
Å så som den ömma moder jag är så tänkte jag givetvis att Maxi skulle få ta hem lite av baket så hon har något att bjuda på när hon får besök.

Tja så ser dagen ut.
Efter baket är färdigt så lär jag trilla ner i sängen, mest troligt fullkomligt utschasad.

Ha den bästa dagen alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Åh va mysigt med fika hos tösen din, ja dom är duktiga våra barn :) oj vad gott du skall baka o fira då oxå imon. Här skall inte göras så mkt :) ha en skön dag kramen

    SvaraRadera
  2. Vi kom hem vid 12 tiden i natt, så ja är ganska slut i kroppen..inget inlägg på bloggen än m.a.o! Halvmulet väder har vi..höstlikt är det....
    Mysigt med fika hos dottern !
    Ha en fin dag!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Va roligt att hon är nöjd. Då kan du också vara nöjd. Vuxenlivet kan börja nu för henne. Jag tycker att det har varit jobbigt nu när yngsta sonen flyttade hemifrån för 1,5 år sedan. Det känns mer definitivt då. Njut o krama om den du har hemma nu så länge du kan. Sug på karamellen...som jag brukar säga:-)) Kram

    SvaraRadera