tisdag 12 augusti 2014

Tisdag...

...och det ser ut att bli en halvruggig dag.
Yeah säger bara jag!
I går så regnade det till och från under dagen och så åskade det rejält på senkvällen.
Härligt mysigt, jag riktigt njöt dagen lång.

I dag är det rehab som gäller.
Jag har massor att göra där så jag behöver inte rulla tummarna.
Det känns skönt att veta.
Det är lite si och så med inkommande arbeten.
Den nya chefen är grön så jag vet inte hur duktig hen är på att ragga bra jobb.
Men det behöver inte jag bry mig i då jag själv har mitt på det torra.
I dag så väntas även möte med hen från I.H.
Klockan 10 ungefär skulle hen titta in.
Fortsatt uppföljning sen sist.
Får se om hon har några frågor på luntorna jag fyllt i och som jag lämnade i från mig till hen under förra veckans möte.

När jag kommer hem igen så finns inte så mycket att göra.
Nu blundar jag givetvis för det som borde göras.
Som att dammtorka och dra fram dammsugaren.
Det kan jag göra en annan gång.
Maxi åker bort till en vän för övernattning och Midi jobbar till 17 så jag behöver inte ens laga middag.
Midi får äta på jobbet ser ni..
För mig blir det tragglande av korsord, vila i sängen och möjligen läsa bok.


Det känns helt okey tycker jag.
Jag känner mig något mer utvilad efter helgen som varit då jag inte gjorde någonting men tröttheten i kroppen ger inte med sig.

Nu efter duschen är det dags att klä mig.
Rehab väntar..

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Här är det också lite ruggigt väder! Mulet med risk för regn..inte såå kul tycker jag i alla fall! Hoppas ju på uppehåll denna vecka så vi får ensilaget klart!
    Nu är laxen i ugnen o potatisen i kastrullen...om man skulle klä på sej då..

    Ha en bra dag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej på dig ...ja här blåser det men skönt är det ledigheten är skön hoppas din rehab går snabbt o du får en skön tisdag kram

    SvaraRadera