söndag 24 augusti 2014

What a night...

Söndagmorgon!
Sitter i mitt kök med en mugg nykokt kaffe.
Regnet strilar ner.



Det är mysdag på gång.

Gårdagen blev en något underlig historia.
Jag cyklade in till byn.
Först skulle jag hälsa på Maxi men hon var inte hemma.
Då cyklade jag upp till sjukhuset till min vän som är inlagd.
Hen var inte där just då men efter en stund så dök hen upp efter ett besök på närmaste butik.
Vi satt ute.
Hen hämtade kaffe och så tog jag fram hembakat som jag tagit med mig.
Vi satt och pratade om än det ena än det andra.
Hen verkade ganska så lugn och jag är så glad för det.

Efter fikat så cyklade jag hem.
Väl hemma lagade jag middag som jag åt i sängen.
Gick upp och diskade undan och så tillbaka till sängen.
Kände mig så trött så jag la mig riktigt och så blundade jag en stund.
Den stunden blev lång hörni.
Vaknade 01.30....
En såb Lördagskväll det blev.
Moahaha.

Jag satt uppe nån timme.
Tog tabletter och så la jag mig igen.
Låg och såg på tv och vips så somnade jag.

Jag kan inget annat säga än att denna helg varit superlugn.
Jag har på inget sätt förtagit mig.
Å jag har behövt det för veckan var hektisk.

Nu har jag hela långa Söndagen framför mig.
Å massor av korsord att glutta på.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Men det var nog en dag som du behövde...en lugn och vilsam dag. Dottern för du ju fler chanser att hälsa på o dricka kaffe hos:-) Jag fick hem min fina familj igår...full med skavsår av fjällvandringen:-)) Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt med en lugn o vilsam dag!
    Ja, det regnar här med......en bra innedag !
    Håller på med lunchen nu..det blir kotletter, potatis o sås + sallad idag..riktig husmanskost ;)
    Ska läsa en stund efter lunchen, men om det inte regnar så ska jag ut med hunden Blondi på promenad!

    Ha en fortsatt lugn o vilsam söndag!

    Krama

    SvaraRadera
  3. Härligt med en lugn dag och mysigt med regnet! Skulle också vilja krypa ner igen, men har lite för mycket att fixa med :( Ha det gott!

    SvaraRadera