torsdag 11 september 2014

Å så är det Torsdag...

Sista dagens rehab för veckan.
Jo det känns grymt skönt.
Den här veckan har inte varit något vidare, har liksom inte fått något gjort när jag varit där.
Mest suttit av tiden och så minglat bland mina kollegor.
I går hade jag uppföljning med hen från I.H.
Vi satt i köket och pratade.
Så nu vet hen hur min sista vecka varit.
Dom här uppföljningarna är mest till för att hålla koll på mig och mitt mående då jag inte längre har kvar hen på rehab som skötte det.
Den som har tagit över chefsrollen är dryg, nonchalant och arrogant och ingen "handledare" för någon som mår psykiskt dålig.
Därför har vi dessa veckomöten och för att underlätta för mig så kör dom ut till rehab så jag slipper krångla med att ta mig till dom.

Ute är det dimmigt.
Det är som lite magiskt.



Var tvungen att öppna köksfönstret och ta ett foto.

I dag kanske jag blir uppringd från psyk för att ta urindrogscreening igen.
Har väntat hela veckan men inget samtal.
Den jag pratade med förra veckan sa att dom skulle ringa någon dag under denna.
Jag frågade då vad analysen gett för resultat.
Får svaret; Absolut ingenting....den här gången!
Suck, suck och suck säger bara jag.
Helt meningslös bortkastad tid ( och pengar för det lär ju kosta en del) men det ska ju göras och jag kommer att få samma svar, sista gången kanske dom inte lägger till den här gången!
Jag hoppas i vart fall att dom ringer så jag får ta mig dit och göra bort det.
Fast egentligen har jag ingen lust alls då jag ser det som sån idioti...
Men som sagt, man litar inte på vad en patient säger, så är det!

Nu ska jag dricka mer kaffe och försöka starta upp dagen lugnt och stilla.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

5 kommentarer:

  1. Usch va trist & som du säger bortkastat men dem gör som dem vill :/ skönt för dig att det är sista dagen allafall :) ha det gott vännen kramen

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du haft en bra dag i alla fall!

    Kramen

    SvaraRadera
  3. Det är verkligen inte lätt det där. Tråkigt med nonchalanta människor...dom har ingen förståelse. Jag brukar säga....att dom har ingenting provat. Ha en fin dag o fin helg. Kram till dej

    SvaraRadera
  4. God morgon hi hi hoppas du sover gott & får en mysig morgon eller förmiddag fredagsmys i massor fina du kramen

    SvaraRadera
  5. Lördag morgon & jag vill önska dig en skön dag hoppas allt är bra med dig kramen

    SvaraRadera