onsdag 17 september 2014

Att bli väckt...

Nå jag ville inte göra om gårdagens virrvarr på morgonen så jag bad Midi att gå in till mig innan hon cyklade till jobbet.
Det gjorde hon så vaken och uppe är jag nu sen en 06.30.
Nu sitter jag med dagens första mugg helt ljuvligt kaffe.
En riktig Lisa för själen.

Gårdagen blev som sagt en något vimsig historia där jag kände mig i bakvatten hela tiden.
Jag var som vanligt på rehab, jag jobbade lite men jisses så trött jag var.
Det är tyvärr väldigt dålig luft i byggnaden så man blir per automatik trött där.
Inte hjälpte det trötta mig, blev bara ännu tröttare.
Men jag satt av min tid och var mer än glad när jag kunde åka hem.

Väl hemma satt jag och Midi i köket och drack kaffe och surrade.
Till slut gick jag och la mig på ryggen i sängen och såg tv.
Å jo jag somnade.
Så skönt men virrigt att vakna till igen och inte ha en aning om vilken dag det var...moahaha

Vi satte i gång med middagen jag och Midi.
Hade bjudit hem Maxi på tacomys i går.



Vi hade det verkligen mysigt när vi åt.
Var härligt att äta alla tillsammans.
Vi åt länge och väl under allmän skoj och gamman.
Jag har alltid roligt när alla mina barn är samlade.
Eller jag ska väl säga att vi har alltid roligt tillsammans.
Det bor en clown i oss alla som lätt dyker upp under sådana tillfällen som gårkvällen.

När Maxi skulle cykla hemåt så skickade den ömma modern med en kasse till henne bestående av;
500 g Köttfärs, tacomix, ströbröd, återstoden av fibertortillas-brödet, en påse med lingon som hon kan göra sin egen sylt på.

Tidigare i veckan så lagade hon köttfärslimpa för första gången hemma hos den hon jobbar hos.
Hon ringde mig och var så nöjd för det hade blivit så lyckat så därav att jag skickade med köttfärs.
Tänkte att hon kunde göra köttfärslimpa hemma.

Nå slutet av gårdagen blev trots allt en bra dag trots morgonens vedermödor.

Nu ska jag fortsätta dricka kaffe och sen blir det rehab!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!









3 kommentarer:

  1. Härligt att ha barnen hemma :) Som det låter nu så kommer dottern C hem till helgen :)
    Ha en fin onsdag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Men va härligt och förstår en sammankomst består av glädje o skratt som det bör vara :) o gott med tacos ja dem lä sig ju med tiden att fixa mat så snällt av dig att skicka med henne hem :) trist med rehab men vad görs? ha det gott kram

    SvaraRadera
  3. Det är rena vitamin kicken att få mysa lite med ungdomarna som vi har...både du o jag:) Jag lever för dom stunder som vi får tillsammans. Då mår man så bra länge efteråt...när dom åkte hem. Förstår att du myste:) Kram

    SvaraRadera