torsdag 25 september 2014

Grå Torsdag...

Det är grått och igenmurat i dag.


Jag kan alltid hoppas att det klarnar upp senare.

I dag är sista dagen på rehab för denna vecka.
Å så jag redan nu längtar tills jag är hemma igen.
Det här tar fullkomligt knäcken på mig.
Men jag har i dagsläget inget val.

I går började jag med uppföljningsmöte med I.H.
Det gick som det brukar.
Och så tog hon itu med chefen som sa att jag skulle göra en sak förra dagen.
Men nej det ska jag inte och nu kan han inte trycka på mig på något vis.
Hen påminde mig om att nästa vecka ska jag ses hos dom.
Det är då uppföljningsmöte med AF.
Ja men tjena, det hade ju jag förträngt liksom...
Det som är bra är att jag får tillbaka min rätta handledare på I.H å det känns skönt.
Inte för att jag ska klaga på vikarien men ändå, ni vet personkemi och sånt.
Jag har mer givande möten med min rätta handledare.

Midi ringde i går kväll och var sådär himla lycklig.
Intervjun hade gått fint.
Alla var lugna och samlade.
I dag ska hon hälsa på brukaren.
Ett önskemål från hans sida.
Det var roligt att höra glädjen i hennes röst.
Ni vet den där känslan som kommer över en då man känner att man gjort bra i från sig.
Hon var lite nervös över frågorna innan men se det gick finfint!
Tja vips är väl hon härifrån oxå.

I morgon får jag hem prinsen igen.
Det känns underbart.
Jag vill ju ha honom boende hos mig på heltid.
Tycker inte om detta hattande för honom, men än så länge säger han att det går bra.
Fast han kan ju välja om han vill...
Vi har inga direkta planer för helgen.
Eventuellt ska jag hälsa på Fr K, vi har preliminärbokat Lördagen.
Hon har en massa kläder som hon sorterat ut från garderoben och vill att jag ska titta genom dem och se om det är något jag vill ha innan hon skänker bort dem.
Så det kanske blir helgens stora äventyr!

Ni får ha en härlig dag alla fina!

Kramen om!




4 kommentarer:

  1. Grått, grått här med idag! Jo, fick nog sova bra trots värken i händerna :)
    Ha en bra torsdag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Lider med dig att du känner så :( men kul att få hem sonen o mys i helgen då kram o ha det gott

    SvaraRadera
  3. Man blir så glad när barnen är glada o när det går bra för dom:) Ha det mysigt m prinsen i helgen. Vi ska njuta med våra 2 prinsar i helgen:-)) kram

    SvaraRadera
  4. Härligt att det gick bra för Midi! Och hoppas att mötet nästa vecka går bra!

    Kram

    SvaraRadera