tisdag 2 september 2014

I woke up to a sunny day...

Sol från en klarblå himmel känns gott att vakna upp till.
September kan vara en fin månad om vi har tur.
Nog känns det att det är höst i luften redan nu men det behöver inte vara så illa med det.
Jag älskar när luften känns hög och det går att andas.
Får man sen massor av soliga dagar så finns inget att klaga på.
Den där tryckande värmeböljan vi hade under åtskilliga veckor ger jag inte mycket för.
Tungt att leva, svårt att andas, omöjligt att sova och så den klibbigheten.
Nej, då föredrar jag detta väder vi har i dag!

Dax för rehab igen.
Det kan vara min sista vecka då jag inte vet vad som händer efter avstämningsmötet på Torsdag.
Ska jag bli kvar?
Måste jag tillbaka till kommunen?
Vart kommer jag då jobba?
Mitt gamla jobb?
Hur kommer ekonomin bli om jag får stanna kvar där jag är nu?
Kommer jag känna mig tvingad att gå tillbaka på jobbet rent ekonomiskt?
Tja frågorna haglar inom mig men jag har inga svar.
Det enda jag säkert vet är att jag inte kommer att ha något skyddsnät att falla tillbaka på om jag kraschar igen.
Känns ju sådär kan jag lätt säga.

Nej nu är det dax att packa ihop mig inför dagen!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


2 kommentarer:

  1. Visst är hösten härlig med den klara luften! Idag har vi också soligt väder :)
    Blir vattengympa för mej idag o så en träff med väninnan A :)
    Ha en fin dag!

    Kram på dej

    SvaraRadera
  2. Usch då. Det låter nervöst!
    Jag hoppas verkligen att det löser det sig som du vill ha det och att rehab:en går bra.

    Kram!

    SvaraRadera