onsdag 3 september 2014

It's gray and cloudy...

Om det var en fantastisk dag igår när jag ser det till vädret så är det grått och mulet i dag.
Det ser ut som det kan bli regn.


Det stör mig förvisso inte alls.
Låt det regna vet ja!

I går så var det givetvis rehab men lusten att göra något fanns liksom inte.
Jag scannade in två tunna tidningar, mer än så presterade jag inte.
Fikat var desto trivsammare.

Efter rehab åkte jag in till byn och mötte upp Mini.
Han hade en tandläkartid.
Å det gick finemang.
Han sköter sin tandborstning och inga hål.
Han var så lättad när vi gick därifrån.

Passade på att handla lite innan vi bussade hem då jag hade starka armar med mig.
Jo han bar den tyngsta kassen.
Sånt glädjer en öm moder.
Omtänksamheten och han vet hur ont jag har av att bära tungt.

Väl hemma var det full huggning.
Kläder och väskor om vart annat i vardagsrummet.
Midi packar igen för nästa tripp.
Hon ska på bröllop i södra Sverige.

Sen cyklade Midi och Maxi bort till lägenheten för Maxi ville visa de senaste inköpen men dom kom tillbaka bägge två.
Jag hade lagat middag.
Det blev stuvade makaroner och stekt falukorv och sallad.
Enkelt men så gott.

Å som det blev så stannade Maxi en natt till hos mig.
Mysigt tycker jag.
Å visst syns det att alla tre ungdomarna är här.
Bara att titta på disken som tronar på diskbänken.
Suck, men det får jag ta efter rehab!

Nu mer kaffe och sen fix inför rehab.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!




1 kommentar:

  1. Jo lite gråare himmel här med...
    Annars så är jag fortfarande förkyld...blää...
    Dottern C kommer hem på fredag :)

    Ha en fin dag!

    Kram

    SvaraRadera