måndag 15 september 2014

Måndag...

Då har vi måndag igen.
Ny vecka, kanske nya utmaningar eller så blir det helt enkelt en soft och trött vecka som vanligt.
Ute skiner solen och jag har ganska så nyligen kommit hem.


Cyklade in till byn och handlade i morse.
En sån där handling som inte riktigt tog livet av mig men bara nästan..
4 kassar på cykeln är väl inte så illa jämfört med vad jag tidigare lyckats med...haha

Som vanligt så infaller det sig ett stort lugn inom mig när jag fyllt på kyl, frys och skafferi.
Jag känner mig trygg när jag vet att jag har lite allt möjligt att laga mat utav.
Att det finns mat att laga till barnen.
Att inte innanmätet vänder sig av oro för att jag inte vet hur jag ska få ihop en veckas middagar.
För visst har det hänt att jag varit tvungen att tömma alla resurser jag har här hemma för att det inte funnits pengar att "normalhandla".
Då är det tur att jag är duktig på att trolla och kan koka soppa på en spik.
Jag har fått lära mig konsten att överleva på lite.
Och inte lär det bli bättre under de närmsta månaderna heller.
Den där svångremmen som är så hårt åtdraget måste dras in några hål till.

Nå det är som det är med den saken.

Jag är ledig i dag med så jag fortsätter njuta av frid här i min lilla grotta!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


1 kommentar:

  1. Visst är det så att man känner sig nöjd när man har så man klarar sig. Så kände jag igår när jag fick städa frysen o sätta alla bären jag plockat med min dåliga rygg i ett o samma fack. Då kände jag mig nöjd o rik av bär:)) Att vi klarar vinterförrådet med bär:-)) Kram

    SvaraRadera