måndag 1 september 2014

New week, new challenges ...

Ja men då har vi gått in i denna nya vecka!
Det är inte en vecka jag ser fram emot.
I dag skulle jag ha haft avstämningsmötet med f-kassan, AF och representant från jobbet men det blev flyttat till Torsdag så nu har jag några fler dagar till att gruva mig på.

Febern då?
Jo den har försvunnit men jag känner mig genomrisig.
Sådär som man kan känna sig om man mot förmodan åkt genom en slåttermaskin.
Eller blivit överkörd av en ångvält.
Tror inte det finns en centimeter av kroppen som inte värker..

Nåväl, vad är väl en bal på slottet när man kan snurra runt i denna roliga dans?

Jag har fått hem mitt gullefjun, Mini alltså.
Han kom som tänkt i Fredags.
Det har bara varit vi två i helgen så oj så lugnt det varit.
I Lördags så (fast jag mådde skit och var febrig) så lagade jag till en lasagne.
Mini har önskat det under ett längre tag nu.



Den blev himmelskt god måste jag säga!
Till den riven parmesan och sallad. 

Tidigare i veckan (Torsdag) så tog jag itu med ytterligare ett bullbak.
Jag gav bort så mycket förrförra veckan så vips hade jag inte många påsar kvar i frysen.
Särskilt efter att jag tog med mig till jobbet och bjöd till fikat.
Så det var bara att sätta en ny deg och hoj vad bra det gick.
Ni vet när man får till degen sådär smidig och härlig och enkel att baka ut.




Nu har jag sannerligen bullar så jag klarar mig ett långt tag framöver.
Om jag nu inte får något galenskap i skallen och ger bort allt igen...

Snart så får jag hem Midi.
Hon har varit i norr i ca en och en halv vecka nu så hon är efterlängtad.
Maxi tittar in och hälsar på oxå.
Det ska bli så härligt..
..och nu är dom här!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

1 kommentar:

  1. Det var bra gjort, trots att du är sjuk. Att orka göra så mycket ändå.:) Krya på dej o kram

    SvaraRadera