tisdag 9 september 2014

På't igen då...

Jag har klivit upp ur sängen men i morse var det rent ut sagt svårt.
Mer än nådigt trött men upp kom jag till slut.
Sitter nu här i mitt kök och önskar mig långt bort.
Skulle vilja sitta någonstans där inga måsten och krav figurerar.
Där jag får läka mig hel i lugn och ro.
Men det är bara fantasier.
Jag bor i Sverige och här finns tidsfrister för sjukdom.
Å om man inte är frisk vid detta datum, ja då blir man utförsäkrad och får hanka sig fram under en tid.
Suck!

Jag hoppas verkligen på regeringsskifte men frågan är hur något parti ska kunna förbättra det alliansen förstört per omgående.
Jag tror att sånt kan ta sin tid och sen beror det väl på hur den kommande regeringen vill agera.

Nåja nog om det.
I dag är det rehab, iiihhaaa, eller not.
Känner mig grymt trött och virrig.
Höll precis på att ta en kvällsmedicin i ställer för det jag tar på morgonen.
Hade varit dumt om jag somnade igen.
Nej, hjärnan fungerar inte direkt så bra.
Det är trög kola i den och elektrisk urladdning väntas när som helst..

Ute är det grått i dag men jag bryr mig inte.
Det får gärna regna, det stör mig inte alls.
Jag upptäckte i går att det smugit in lite gula blad i björkens bladverk.
Hm, jo nog är det höst alltid.
Fast det är ju på något vis vackert om jag lyckas komma ihåg att hålla korpgluggarna öppna och se...

Nu dusch och sen rehab!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig om att det är vidrigt att man ska behöva jobba om man inte är frisk. Det skulle vara allas rätt att få bli frisk först. Det är känslokallt. Jag hoppas också på ett regeringsskifte. Ha en fin dag. Kram

    SvaraRadera
  2. Usch ja, att behöva jobba då man inte är frisk! Jag skulle nog inte alls kunna jobba med min reumatiska kropp, få se vad läkaren säger nångång i November då jag ska dit..
    Här regnade det lite tidigare, men nu har solen visat sej :) Blir en promenad med Blondi så småningom så jag kommer mej ut lite...
    Hoppas att dagen varit bra!

    Kram

    SvaraRadera