lördag 27 september 2014

Shoppat som en dåre...

Ibland blir jag mer eller mindre aningen vettvillig.
I går var en sådan dag.
Jag shoppade...mat...som ett mindre galet tok.
Men ack så skönt när kyl, frys och skafferi är välfyllt till bristningsgränsen.
Min fina kollega kom och hämtade oss så vi enkelt kunde frakta hem alla inköp.
Jag hade en himla tur för Mini dök upp så han fick bära in alla kassar och packa upp på köksbordet.
Kan säga att mitt stora köksbord knappt räckte till för alla varor.
Nu känner jag mig lugn och trygg i förvisningen att jag har mat för flera månader framöver.
Jag vet ju att rent ekonomiskt kommer resten av året bli tufft men som sagt, jag kommer att klara mig gott nu.


En annan storhandling som dock var mindre än den jag lyckades med igår.


När jag väl lyckats få in alla varor så ringde jag Älskade E och vi pratade bort en lång, lång stund.
Och sen så cyklade jag och Mini i väg till närmaste restaurang och åt middag där.
Det var supermysigt.
Å inget som händer ofta då jag vanligen inte har råd till sån lyx.
Men ack så härligt det var och maten var kanongod.
Mini mätt och belåten, så även jag själv.
Resten av kvällen tillbringade jag i sängen.
Småtittade på tv och löste korsord.

En helt okej dag med andra ord.
I dag vet jag inte riktigt vad som händer.
Har inte pratat med fr K så jag har ingen aning om det blir av, besöket till henne alltså.
Nå jag lär bli varse om det så småningom!

Hopp om en härlig dag för er alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Härligt att få handlat ordentligt ! Vi har ju slaktat en ko o tagit tillbaka halva som maletkött ! Så bra att ha maletkött i frysen...!
    Ha nu en fin lördag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Åhh - visst är det makalöst skönt att få storhandlat! Har min storhandling kvar i veckan!

    Kram

    SvaraRadera