måndag 29 september 2014

Sol...

...från en näst intill klarblå himmel ser jag när jag tittar ut.
Mitt köksfönster står som vanligt öppet.
Det är så skönt att få in den friska luften i köket.



Ännu är jag ledig och jag njuter för fullt.
Jag har precis både pratat med Älskade E och Maxi.
Maxi var på väg till Birsta med en väninna.
Jag hade tänkt att hon skulle komma hem till mig men vi tar det i morgon.
Hon var på ett strålande humör och det är så härligt att höra.
I helgen hade finaste Pappelino och hans fästmö hälsat på.
Dom hade med sig hemgjord lingonsylt, inlagda rödbetor, äppelmos och så fick hon sänglinne.
Självklart blev hon glad över de gåvorna.
Själv ser jag fram emot morgondagen då hon tittar in här.

I övrigt är jag nöjd och belåten över min lugna helg.
Jag har haft det supermysigt med Mini.
I går lagade jag fiskgratäng med kokt potatis och rivna morötter.
Jösses så gott det blev och morötterna var otroligt saftiga.
Ibland har man tur, morötter kan det ju vara lite si och så med.

I dag blir det restdag till middag.
Mini vill äta stuvade makaroner och köttbullar och jag väljer fisken.
Skönt med sådana dagar oxå.

Ha nu en toppendag alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:


  1. Ja,visst är det fint att få hem barnen :) Det är ju som du vet så att Cecilia studerar i Helsingfors o man kommer ju inte hem varje helg! En helg har hon varit hemma hittills :) Kommer ju sen hela vecka 43 också !
    Härligt att ha hela familjen inkommande helg hemma!
    Ha nu en bra måndag du med !
    Kram

    SvaraRadera
  2. Underbart med härliga soliga dagar oavsett årstid!! Och jag kommer ihåg den glädjen man kunde känna över även de minsta gåvor när man själv flyttat hemifrån.. Hoppas din tisdagseftermiddag blir fin!

    Kram

    SvaraRadera