torsdag 18 september 2014

Tog mig i örat i morse...

...och handgripligen drog mig ur varma, sköna sängen!
Ibland måste jag vara väldigt tuff mot mig själv.
Jag vill helst av allt aldrig kliva ur sängen mer men det går ju givetvis inte.
Särskilt inte i dag då jag har veckans sista rehab.

Så det är vad jag ska göra under förmiddagen.
Sitta av tid där.
Jag är nämligen så trött att jag inte orkar göra något när jag är där.
Det är det lilla, lilla om jag tar mig samman.

I dag har dom dessutom kurs hela dagen lång.
En kurs jag inte tänker delta i.
Sitta i ett rum en hel dag med alla dessa människor samlade.
Nej tack!
Å jag går ju inte hela dagen heller så det skulle ändå inte ge mig något att bara sitta med mina futtiga timmar.

I går när jag kom hem efter rehab blev det att bara sadla om och cykla upp till psyk.
Det var dags för urindrogscreening nummer 2.
Inget visades på snabbtestet men dom skickar det till analys och jag vet att inget visas då heller.
Sköterskan tyckte att det var lite konstigt att jag måste gå genom det här då jag inte är en ökänd missbrukare och inte visat minsta tendens till missbruk men har men en sån underskön läkare som jag så får man vackert sitta och kissa för öppen dörr medans någon tittar på mig hela tiden.
Det är minsann inte lätt att må psykiskt dåligt!

Väl hemma så bakade jag.
I går blev det en kornmjölskaka.


Nu har jag massor av bröd i frysen igen.
Det var länge sedan jag bakade Kornmjölskaka.
Den är väldigt enkel att göra då man rör ihop ingredienserna, breder ut på smörad och bröad långpanna och gräddar i ugnen.
Det jag hade glömt är att det var så jobbigt att röra ihop smeten.
Usch så jag fick slita och det känns i nacke och axlar i dag.
Men resultatet blev bra så det får vara värt lite stelhet och ömhet.

Efter baket så blev det en soft kväll för mig.
Hade inte ork för mer än att ligga i sängen tills det var dax att krypa ner i den.
Å det fick vara bra så oxå.
Ibland så måste jag i alla fall ägna mig åt något så trivialt som tv tittande för att koppla av.

Nu får ni ha det så bäst alla fina!
Plikten kallar för mig!

Kramen om!



3 kommentarer:

  1. Godmorgon!
    Ja, visst skulle det vara skönt att lämna i sängen...men upp ska man! Jag ska städa idag har jag tänkt så jag kom med upp! Ingen huvudvärk idag som tur är :)
    Ha en bra dag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vissa dagar är minsann inte lätta. Du är så duktig i köket tycker jag. Spännande bakning eller matlagning. Ha en fin dag. Kram

    SvaraRadera
  3. Men usch vad tråkigt att du måste gå på utredning!!! Alltså vissa läkare alltså... :(( Jag hoppas så att du får må bättre snart igen. Vila i morgon eftermiddag! Ta hand om dig!

    Kram

    SvaraRadera